Sergio Marchionne spriada plány ohľadom vybudovania obrovského koncernu FCA už roky. Plány má veľkolepé a výsledky zatiaľ neisté. Jediným značkám, ktorým sa pod jeho vedením naozaj darí sú zatiaľ len Jeep a Maserati. S príchodom nového typu Giulia sa talianom snáď podarí prebrať aj „zaspatú“ Alfu Romeo. Marchionne má okrem plánov na oživenie predajov a predstavovanie nových typov aj omnoho väčší plán. Tým je spojenie s ďalšou veľkou automobilkou a vytvorenie superkoncernu. Sergio má predstavu o šetrení nákladov z rozsahu, to znamená, že veľká automobilka by ušetrila obrovské peniaze na vývoji, výrobe, servise a podobne. Marchionne sa chcel spojiť silou mocou, šéfke GM dokonca ponúkol koncern FCA cez e-mail.

 

„V spojení s FCA nevidíme pre Ford žiadne výhody. Takáto ponuka by nás neoslovila," dodáva Shanks.

Pamätáte si ešte na správu o tom, že Sergio Marchionne ponúkol e-mailom koncern FCA šéfke GM? Podľa niektorých zdrojov sa mal šéf FCA pokúsiť o nadviazanie spolupráce aj s ďalšími automobilkami ako Toyota a Ford. Obe automobilky však správu vyvrátili.


Severoamerický CEO Toyoty, Jim Lentz potvrdil, že najväčšieho japonského výrobcu nikto ohľadom spojenia s koncernom FCA nekontaktoval. Podľa Lentza by ale aj tak prípadná ponuka nestála za námahu. „Je to niečo čo by nás vôbec nezaujímalo,“ dodal Lentz. Lentz hovorí, že spojenie s FCA by Toyote neprinieslo žiadne výhody, najmä potom čo sa pozriete na Ford, ktorý sa vyhol bankrotu len tým, že sa zbavil značiek ako Volvo, Land Rover, Jaguar a Aston Martin. Ford sa vtedy zameral na zjednodušenie výrobného portfólia a urobil dobre.


Ford sa tiež vyjadril k otázke ohľadom spájania s FCA. Finančný manažér Fordu, Bob Shanks povedal, že automobilka nevyhľadáva žiadne spojenia. Priestor na znižovanie nákladov je podľa neho v spolupráci s dodávateľmi a inými automobilkami v oblasti pohonných jednotiek a technológii.


„V spojení s FCA nevidíme pre Ford žiadne výhody. Takáto ponuka by nás neoslovila,“ dodáva Shanks. Na druhú stranu ale úplne nevylučuje možnú spoluprácu. Ford by bol ochotný vstúpiť do partnerstva, nie však spojenia dvoch veľkých automobiliek.


Podobný scenár predpokladajú aj odborníci, ktorí tvrdia, že Marchionne nakoniec nájde spojenca. Pôjde však len o spoluprácu a nie o spojenie dvoch firiem.

 

Zdroj: detroitnews