Sľuby, neistota a strach, aby sa neopakoval podobný scenár, ako s Lanciou. Takéto niečo prežívali priaznivci Alfy v posledných rokoch. Čakanie sa oplatilo, nová nádej na znovuzrodenie supermena je na svete. Volá sa Giulia. Predstavili ju dnes, pri príležitosti 105. výročia založenia značky. Hlavní konkurenti budú Mercedes C, BMW 3 a Jaguar XE.

Podľa oficiálnych info sú pre Alfu Romeo Giulia charakteristické tieto spojenia: svojrázny dizajn, inovatívne motory, rovnomerné rozloženie hmotnosti medzi nápravami, unikátne technické riešenia a najlepší pomer výkonu k hmotnosti. Nemá to byť iba obyčajný sedan pre manažérov, ale skutočné šoférske auto s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies, ktoré dokáže posúvať limity vodiča.

Na oficiálnej premiére predstavila Alfa Romeo hneď najlepšiu verziu Quadrifoglio Verde, ktorá má pod kapotou dvakrát preplňovaný trojlitrový benzínový šesťvalec s výkonom 510 koní. Malo by ísť o motor z Maserati Ghibli, na ktorom spolupracovalo aj Ferrari. Ghibli má s týmto motorom v najvýkonnejšej verzii S Q4 „iba“ 409 koní. Giulia je menšia a tým pádom aj ľahšia, vďaka čomu zrýchli z 0 - 100 km/h za 3.9 s. BMW M3 so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou je o 0,2 s pomalšie. Hmotnosť zatiaľ nepoznáme, rozloženie má byť 50:50 a podľa Alfy je pomer hmotnosti menej ako 3 kg na koňa. Je teda možné, že sa bude pohybovať niekde okolo 1500 kg.

O efektívny prenos tak veľkého stáda koní na cestu sa stará chytrý zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu. Zastavenie majú na starosti výkonné karbon-keramické brzdy. Zatiaľ to vyzerá, že Giulia QV nebude beštiou v každej situácii. Tak ako v ostatných modeloch značky, aj tu nájdeme magický prepínač DNA, ktorý mení charakteristiku vozidla v závislosti na zvolenom režime. Tie sú k dispozícii štyri: Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing.

V prípade interiéru budem stručný. Počas premiéry Giulie sa mohli všetci pozerať, no nesadať. Značka zatiaľ nesprístupnila interiér, tvrdí však, že sa „točí“ hlavne okolo šoféra a preberá dizajnový štýl karosérie. Malý športový volant má mať na sebe združené všetky dôležité ovládače a nájdeme tu aj uhlíkové vlákno, drevo a kvalitné prešívanie. Všetky ostatné informácie sa dozvieme na autosalóne vo Frankfurte, kde by sa mala predstaviť kompletná ponuka motorov a aj ceny. Dnes predstavili iba jednu verziu a to hneď najvýkonnejšiu, tak si aspoň vo videu užite zvuk benzínového šesťvalca :-).