Pohon všetkých štyroch kolies Q4 uprednostňuje pri rozdeľovaní výkonu zadnú nápravu do takej miery, že v štandardných situáciách neposiela na predné kolesá takmer nič.

Alfa Romeo Stelvio First Edition bude mať pod kapotou dvojlitrový benzínový štvorvalec s turbom, výkonom 280 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Spolupracovať bude s osemstupňovou automatickou prevodovkou a výkon pôjde na všetky štyri kolesá. Z 0 na 100 zrýchli za 5,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 230 km/h a kombinovaná spotreba by mala byť 7l/100km. First Edition spoznáte zvonka podľa 20-palcových hliníkových diskov, lakovaných brzdových strmeňov, bixenónových svetlometov a zadných zatmavených okien.

Alfa Romeo Stelvio First Edition

Interiér má nádych luxusu

Vo výbave nechýba napr. parkovacia kamera, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, automatické diaľkové svetlá, 7-palcový farebný displej medzi budíkmi alebo „3D navigácia budúcej generácie“, ako ju nazýva automobilka. Nechýba ani množstvo bezpečnostných asistentov, spomenúť môžeme autonómne brzdenie, systém udržania v jazdných pruhoch alebo asistent pre zamedzenie zrážky. Vnútri budú štandardne elektricky nastaviteľné a vyhrievané kožené sedadlá a obloženie z pravého dreva.

First Edition má pohon všetkých štyroch kolies Q4, ktorý pri rozdeľovaní výkonu uprednostňuje zadnú nápravu do takej miery, že v štandardných situáciách neposiela na predné kolesá žiadny výkon. V prípade potreby vie stredový diferenciál preniesť na prednú nápravu 50 %. Podľa slov Alfy Romeo má Stelvio „najlepšiu ovládateľnosť, smerovú stabilitu v zákrutách a trakciu v triede“. Automobilka zatiaľ nezverejnila najdôležitejší údaj, a to ceny. Kompletný cenník má prísť niekedy v marci. V Taliansku začína First Edition na cene 57 300 €. Je to málo, či veľa? Osobne si myslím, že to Alfa s cenou prehnala. Za rovných 60 000 je v ponuke totiž Porsche Macan S, a to je nie len podľa nás dnes najlepšie stredne veľké SUV. Aký máte názor vy? Napíšte do diskusie.