Japonská automobilka pre sezónu 2014 pripravuje vozidlo TS040, ktoré musí byť o 10 cm užšie ako minulý rok. Do auta namontujú 3,4 litrový atmosférický V8 motor, ktorým budú poháňať zadné kolesá. Elektrický motor a generátor spoja s prednými kolesami. Pri brzdení bude generátor nabíjať super-kondenzátor. Naopak pri akcelerácii motor využije energiu z kondenzátora na pohon predných kolies.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Toyota po neúspešnom minuloročnom Le Mans mení koncept auta z hybridnej zadokolky na štvorkolku. Po vzore Audi bude spaľovací motor poháňať zadné kolesá a elektromotor predné.

Toyota do WEC nasadí dve autá, za volantmi ktorých sa budú striedať Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima, Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Stéphane Sarrazin, no súčasťou tímu je aj rezervný pilot Mike Conway. Špeciál TS040 absolvoval prvý úspešný výjazd koncom januára na okruhu Paul Ricard. Automobilka zverejní technické špecifikácie pred oficiálnymi WEC testami v Le Castellet 29. a 30. marca.

Zdroj: autoblog.com