Očividne si hlavne v USA veľa mladíkov s obmedzeným rozpočtom kúpi Camaro V6. S výkonom V6-ky cca 300 k si po krátkom čase väčšina z nich uvedomí, že je to málo. Nedá sa s tým riadne driftovať, extra nakladať a na suchom povrchu pred diskotékou často ani páliť gumy. Kapitalizmus v tomto funguje priamočiaro. Kde je dopyt, tam je i ponuka... Úpravca teda rozoberie atmosférický motor objemu, vloží doň kovanú kľuku, ojnice i piesty. Následne obom vetvám sania dopraje po jednom turbe uloženom nie hneď za zvodmi, ale ďalej vo výfukových vetvách. Toto riešenie obetuje malú turbodieru za lacnejšie riešenie s primeraným chladením dúchadiel bez nutnosti meniť výfukové zvody. Texas Tuner odhaduje, že s takýmto biturbom dokáže z motora objemu 3,6 litra bez ťažkostí vypáčiť vyše 368 kW (500 k).

Čo stačí na dobrý šprint, nestačí na zákruty a už vôbec nie okruhy. Úpravca sa musí vysporiadať s nie práve špičkovými jazdnými vlastnosťami Camara, kroré je známe väčšou nedotáčavosťou a nakláňaním karosérie. Bez týchto zásahov nemôže 500 koňové Camaro ani len parkovať na rovnakom parkovisku ako R35 a 911turbo, nie to s nimi ešte pretekať na Nordschleife. Camaro má dostať nastaviteľné športové pruženie značky Pedders, tuhé silentbloky podvozka, brzdový kit Baer a ľahkozliatinové kované disky s priemerom 20".

Stále však ostáva otázka, načo to všetko vlastne? Prečo by sa malo športové Camaro porovnávať s so supercars ako R35, či 997 turbo? Odpoveď je jasná, publicita. V konečnom dôsledku to, ako vidíte, funguje u nás i v USA. Za normálnych okolností by o turbokit na V6 Camaro nezavadili ani motoristickí novinári v USA a následne ani my. Ukazuje sa totiž, že celé Nurburgring pobúrenie stojí na veľmi chabých základoch, ako sa tu už čoskoro dozviete...

zdroj:autoblog.com