Žlté Porsche od RUF je prvou upravenou 911 šiestej generácie s osemvalcovým nepreplňovaným motorom.

Žlté Porsche od RUF je prvou upravenou 911 šiestej generácie s osemvalcovým nepreplňovaným motorom.

V prvom rade musím uviesť veci na správnu mieru. V minulej časti som uviedol, že žiadne z predstavených modifikácií 911 nemá upravený motor. Trochu som vás klamal a chcem sa za to ospravedlniť, pretože RUF prišlo s dvomi jedinečnými verziami, kde síce nedošlo k úprave samotného agregátu, ale k jeho výmene.


Žlté Porsche premenovalo RUF na RGT-8. Jeho najväčšou devízou je 4,5 litrový osemvalec s atmosférickým nasávaním, ktorý produkuje výkon 405 kW (550 k) a maximálny krútiaci moment 499 Nm. Pohonná jednotka je spriahnutá so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. RUF RGT-8 dosahuje maximálnu rýchlosť 317 km/h. Ide o prvé Porsche 911 (991) poháňané atmosférickou V8. Že odkliaľ motor pochádza? Tak to sa podržte. Už sme vás o tom informovali, že RUF práve minulý rok dokončil vlastný, mimoriadne zaujímavý a výkonný V8 motor. Jeho litrový výkon je 122 k!

Zelené Porsche od RUF je prvou 911 šiestej generácie s preplňovaným motorom V6.

Zelené Porsche od RUF je prvou 911 šiestej generácie s preplňovaným motorom V6.

Tuneri v RUF viac vymieňali motory ako dolaďovali exteriérové a interiérové prvky.

RUF Rt 35 za svojím žltým kolegom v ničom nezaostáva, dokonca ho v mnohom predbieha. Táto chuťovka vznikla pri príležitosti 35. výročia vzniku prvého upraveného Porsche 911 turbo (RUF 3.3 Turbo). Športiak v armádne zelenej farbe je svetovo prvou 911 (991) s preplňovaným motorom V6 s objemom 3,8 litra, ktorý pochádza z 997 Turbo S. Zelená raketa dosahuje maximálny výkon 469 kW (630 k). Motor je spojený so 7 stupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK. Maximálna rýchlosť je 330 km/h. Okrem toho bola prepracovaná aj zadná časť. Vďaka väčším otvorom na zadnej kapote môžeme doslova vidieť motor.

V Gemballe síce motor nechali v pôvodnom stave. Dizajn 911 však vylepšili poriadne.

V Gemballe síce motor nechali v pôvodnom stave, ale dizajn 911 však vylepšili poriadne.

Ďalším úpravcom, ktorý sa realizoval na 911 Carrera je spoločnosť Gemballa. 3,8 litrový šesťvalec s výkonom 294 kW (400 k) ostal v tomto prípade nedotknutý. Tuneri sa zamerali na dizajn. Gemballa vylepšila Porsche novým predným nárazníkom a bočnými prahmi. Prepracovaný je aj zadný nárazník, z ktorého trčí šesť koncoviek výfuku. Kvôli znižovaniu hmotnosti je automobil postavený na ultraľahkých 21 palcových zliatinových kolesách, ktoré sú o niečo ľahšie ako pôvodné 19 palcové. Interiér má veľmi elegantnú dvojfarebnú koženú kombináciu. Porsche 911 Carrera od Gemballa patrí medzi doposiaľ najlepšie zladenou upravenou verziou šiestej generácie legendy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov