Je bežné, že základná výbava rovnakého typu sa vo svete výrazne líši. Napríklad Dacia Duster. Jeho indická verzia, predávaná pod značkou Renault, pohorela v nárazových testoch Global NCAP. Tu v základe totiž nenájdete ani airbag vodiča. Ďalšou príčinou nelichotivého výsledku 0 hviezd je aj absencia ESP a dokonca ABS. Na dnešnú dobu a stupeň vývoja v Európe v skutku šokujúce. Takto sme tu jazdili pred 30 rokmi. India je vývojovo celkom inde.

Global NCAP sa snaží upozorniť na radikálne rozdiely bezpečnosti vozidiel v jednotlivých kútoch sveta. O alarmujúcich výsledkov áut z Indie neinformuje prvýkrát. Pri náraze by ste nemali šancu ani v indickom Swifte. 

Indický Duster má viacero bezpečnostných nedostatkov. Nová generácia by to mohla zmeniť...

Za ochranu dospelých nezískal Duster ani jeden bod zo 17 možných. Ochranu detí technici ohodnotili dvomi hviezdičkami. Renault si vyžiadal reparát, v ktorom proti bariéram poslal Duster s airbagom vodiča s tým, že ho zahrnie do štandardnej výbavy. Výsledok bol hneď citeľne lepší – 3 hviezdičky. Samozrejme, pridaním jedného airbagu je taký skok v praxi nereálny. Airbagy, ani systémy aktívnej bezpečnosti nie sú pri kolízii prvoradé. Základným prvkom bezpečnosti je často opomínaný bezpečnostný pás. Dacia Duster však nevyniká ani pevnosťou karosérie. Tá je rovnaká tak v Indii, ako aj v Európe. Našťastie sa onedlho dočkáme novej verzie, ktorá by mala v čoraz prísnejších kritériách crashtestov dosahovať lepšie výsledky.

 

TEST: DACIA DUSTER DCI 4WD

"TopSpeed.sk prináša test teréniaku? A navyše Dacie?! To si robia srandu?" - tak si predstavujem debatu návštevníkov ...

07. 09. 2014