05.02.2016

Začali vyrábať Ford Focus III RS. U nás je od 38 000 €

Aj keď s ním ešte nemám osobnú skúsenosť, je veľmi pravdepodobné, že Ford Focus RS je kráľom všetkých hothatchov. Toto auto totiž prináša riešenia (ako prvá 4x4 tzv. driftmode, ktorý vyvíjali s Kenom Blockom) a dynamiku na úrovni supercars. Nebudem preháňať, keď uvediem, že Focus III RS je supercar. No jeho cena do tejto ligy nepatrí. Iste so základnou cenovkou 38 000 € sa vymyká väčšine ostatných konkurentov. Ale Focus III RS pre permanentný pohon oboch náprav nie je konkurentom pre predokolky ako Opel Astra OPC, Honda Civic TypeR, nech sú sebelepšie. Focus III RS do ringu vstupuje proti mašinám ako VW Golf R, Audi RS3, MB A45 AMG a BMW M135i xDrive. A medzi nimi sa dá považovať za dostupné auto. Audi RS3 Sportback začína na 55 000 €,  MB A45 AMG štartuje na cene 51 600 €, BMW M135i xDrive je v ponuke od 45 600 €. Jedine VW Golf R je o štipku lacnejší, ponúkajú ho od 37 750 €.

 

Nový Ford Focus RS však s revolučným pohonom všetkých kolies Performance All Wheel Drive s dynamickým smerovaním krútiaceho momentu, ktorý zabezpečuje prvotriednu rýchlosť pri zatáčaní a ovládateľnosť v hraničnej oblasti, prináša maximálny pôžitok z jazdy. Focus III RS je vybavený funkciou jazdných režimov – vrátane režimu Drift, ktorý je novinkou v odvetví – a funkciou kontroly rozjazdu. Ponúka mimoriadne výkonný brzdový systém s prednými brzdami od Brembo.

Najrýchlejší model RS poháňa špeciálne skonštruovaný 2,3-litrový motor EcoBoost s výkonom 350 k, vďaka ktorému Focus zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 266 km/h. Sériová výroba modelu Focus RS, 30. výkonného modelu, ktorý nosí označenie RS, práve začala.

 



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

05.02.16 15:11 | jon
jednoznačne jednotka medzi hothatchmi. Dúfam že bude nejaké priame porovnanie.

odpovedať

06.02.16 12:26 | martin172
O kvalitách a zábavnosti Focusu RS nepochybujem ale ak je pravdivá hmotnosť ktorú udávajú tu http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=455840
tak tá jeho dynamika až taká závratná nebude. A keď k tomu ešte pridáme väčšie mechanické straty výkonu kvôli AWD, tak si myslím, že by ho mohla na rovinke s letmým štartom civic type r pokoriť. Tá širka pneumatík 235 mi pride tiež dosť málo na tak ťažké auto ale zas všetko ostatné vyzerá byť na tom aute špičkové. Možno bude najzábavnejši ale civic type r na okruhu dole myslím si nedá :)

odpovedať

07.02.16 10:13 | erik563

45

55

Čo z toho, že na okruhu ho porazí Type R, keď na normálnej ceste z teba vytrasie dušu.

odpovedať

2 | 0

07.02.16 11:05 | martin172
Je to vec voľby... pre niekoho je lepšou voľbou focus, lebo mu proste viac vyhovuje. Mne by zas nevadilo že zo mňa type r vytrasie dušu, lebo som to ochotný kvalitnému športovému náradiu odpustiť. Ja si len myslím, že tvrdiť, že je focus rs naj ešte pred porovnávacími testami je minimálne zaslepenosť.

odpovedať

05.02.16 15:16 | 40 litrov
za silnejsi motor? o par KW co zere aj deti na chodniku :D

naco to je dobre?

odpovedať

05.02.16 15:53 | johann
na redukciu populacie :D

odpovedať

05.02.16 19:09 | Alfista
Škoda toho dizajnu, pre Ford robí dizajn asi Kórejčan po židovskej matke;)

odpovedať

05.02.16 19:43 | Tuko
Nebola by primeranejsia cena skor 30?

odpovedať

05.02.16 21:13 | MaroS TopSpeed.sk

2633

87

Tuko, prepac, cital si len nadpis, alebo aj text. skus pozriet druhu polovicu prveho odstavca... Inak iste, aj 25 by nam bolo primeranejsie. no cenu treba brat v kontexte, nie len co by sa nam pacilo. lebo ideal by bol zadarmo. ;)
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

6 | 0

05.02.16 23:55 | Tuko
Cital cital. :D ved ja nepisem ze cena m135i/audi rs3 je primerana. Su rovnako predrazene.

odpovedať

06.02.16 10:10 | Palo1
za tu cenu nech si nechaju nejaky hatchback.. nech ma aj 500 koni.. v tej cene radsej brz,impreza a pod

odpovedať

06.02.16 15:24 | jon
O čo je sedan lepší ako hatchback?

odpovedať

06.02.16 21:09 | BANI
FORD FOCUS IT IS KING,,,

odpovedať

06.02.16 21:21 | martin172
Zas sa z neho nepokakaj :D type r ho dá podľa podľa mňa na okruhu aj okreske dole :D

odpovedať

07.02.16 19:02 | 2JZ
Hotheče, kombíky, dizlaky... z toho nebude nikdy to pravé športové náradie... ale predáva sa to ako teplé rožky no...

odpovedať

07.02.16 19:15 | martin172
A čo je podľa teba ideálne športové náradie pre bežného človeka ktorý nemá na superšport???

odpovedať

08.02.16 11:42 | blaster

213

83

Bože to tu idete rátať stotinky sekund na rovinke oproti jazdním zážitkom? Na čo sú ti stotinky sekúnd v reálnom živote? Ja sa budem radšej točiť v drifte okolo teba a baviť sa cestou domou z roboty a nebudem si stopovať čas od semaforu k semaforu. Aj tak to bude KING aj keď by nebol najrýchlejší ....práve preto že je to 4x4 a nie predok. To auto bude najlepšie všade ...aj v zime aj na lade aj na mokru. Ten váš CIVIC bude najlepší len na suchu v lete a na rovinke sa môžes vitešovať z lepšej 0,054 sekundy. Tým nevravím že je Civec zlý ....len Focus bude omnoho ...omnoho všestrannejšie a zábavnejšie auto.
Jazdím na: Audi A4 3.0 TDI AVANT S-LINE

odpovedať

2 | 0

08.02.16 13:35 | martin172
To je samozrejma vec že za podmienok zhoršenej adhézie bude mať 4x4 navrch a bude všestrannejšie ale v dobrých podmienkach to môže dopadnúť všelijako aj čo sa zábavnosti týka. Už z mnohých testov v minulosti boli vyhlásené za najzábavnejšie autá práve predokolky ako MEGANE RS TROPHY alebo CIVIC TYPE R aj v porovnání so 4x4 konkurenciou ako GOLF R či AUDI RS3. Ja sám nemám komplexy voči žiadnemu so spomínaných áut, len nechápem prečo tu všetci robia také unáhľené závery že FOCUS IS KING keď sa o ňom okrem základných parametrov ešte nič iné nevie.

odpovedať

09.02.16 15:23 | erik563

45

55

na Focuse môžeš driftovať, na civicu a megane moc nie. Toľko k zábave :) (áno viem že to nie je pre každého)

odpovedať

1 | 1

09.02.16 16:41 | martin172
To chcete ako povedať že to na čom sa nedá driftovať nie je zábavné??? Tak pre mňa osobne je zábavnejšie jazdiť powerslide na limete samotného auta ako páliť gumy pri rýchlostiach okolo 50km/h. Ten drift nie je oproti tomu taký vzrušujúci. Teraz nic nehejtujem, len chcem povedať, že mňa to proste nedachlo a že sa to vie naučiť behom krátkej doby každý keď sedlá to správne náradie.
Viac obdivujem ľudí čo vedia "skutočne jazdiť", nie sa len točiť na parkovisku alebo prechádzať zákruty polovičnou rýchlosťou vo veľkom oblaku dimu.

odpovedať

09.02.16 17:05 | erik563

45

55

"páliť gumy pri 50km/h. Vie sa to naučiť každý behom krátkej doby."
hoho, tak to hej, vidím, že o tom veľa vieš. Neviem ako rýchlo by sa sa naučil kontrolovať drift v 500 koňovej mašine, pri oveľa väčšej rýchlosti ako 50. Keby to je taká nuda a bezproblémová vec tak asi v tom nie sú svetové súťaže, že áno ;)
Powerslide na predokolke, ehm, zábava na 5 minút cez zimu na Tesco parkovisku.
howgh.

odpovedať

1 | 1

09.02.16 17:59 | martin172
moj komentar k tvojmu prispevku je nizsie

odpovedať

09.02.16 17:30 | vsop
Za tie prachy radsej Mustang GT ... cenovo na dostrel.

odpovedať

09.02.16 17:55 | martin172
Samozrejme že existujú machri čo to posúvajú na úplne inú úroveň ale ja teraz rozprávam o tom, že väčšinu ľudí keď vidíš driftovať tak to robia presne tak ako som popísal :)A áno máš pravdu. Nemám z tým bohaté skúsenosti (šak ako aj môžem mať keď mám clio sport) ale veľa krát ma viezol kamarát na e36 čo bol aj na súťaži na carattunningu a poviem ti ma to vôbec nenadchlo. Ale hovorím o mojich pocitoch a neodsuzujem nikoho že si k tomu vybudoval vášeň ako kamarát. Akurát si myslím že sa najde viacej ludí ktorý radšej jazdia štýlom ako ja :) ... no a ty si ešte asi nejazdil na poriadnej predokolke keď píšeš čo píšeš :D ...a stavím sa že máš BMW :D

odpovedať

09.02.16 18:22 | erik563

45

55

sklamem ťa mám tiež predokolku, a považujem ju iba za presúvadlo. o nejakej radosti z jazdy nemožem povedať.
Jazdil som aj na Focuse ST (predokolka), predošlej generácie, áno rýchle autíčko, všetko fajn, ale tiež ma to veľmi nenadchlo.

odpovedať

0 | 0

09.02.16 18:35 | martin172
Veď nemusí to byť každému po chuti to beriem, akurát nechápem ako môžeš tvrdiť že s predokolkou sa dá ísť powerslidom iba na parkovisku keď je nasnežené... buď máš takú biednu predokolku alebo si sňou ešte poriadne nejazdil, preto že minimálne moje auto sa dá pekne hádzať bokom do zákrut a myslím si že to vedia s podobným nadšením aj mnohé iné hothatche.

odpovedať

09.02.16 19:03 | erik563

45

55

ale chodiť bokom-powerslideom a bokom-driftom je niečo úplne iné,
zaujímalo by ma ako bokom prejdeš celú tiahlu zákrutu na predokolke. alebo sa bokom obtočíš okolo veľkého kruháču, dva tri krát.
nechajme to tak už radšej

odpovedať

3 | 0

09.02.16 19:43 | martin172
Máš pravdu, asi bude lepšie nechať to tak. Každému sa páči niečo iné, tak nech sa na tom vozí a hlavne nech mu to robí radosť lebo to je najdôležitejšie a je sa zbytočné kvoli tomu hádať :) A okrem toho už sme trohu odbočili od obsahu a zmyslu tejto diskusie ktorá mala byť venovaná FOCUSU RS. A keď už sme pri ňom tak som našiel na autorevue prvý český test tejto mašiny. http://www.autorevue.cz/ford-focus-rs-udela-kena-blocka-z-kazdeho-ano-i-z-vas-prvni-d...

odpovedať

09.02.16 18:47 | martin172
A jasne že zadokoľky majú väčšie predpoklady na to byť zábavný ale pre mňa to vyplíva zo správania na limite keď pod plinom uťahujú stopu namiesto šúchania sa po nose von a nie z toho že sa snimi dá driftovať.

odpovedať

09.02.16 17:56 | martin172
pardon... to malo ist k erik563

odpovedať