Aj keď s ním ešte nemám osobnú skúsenosť, je veľmi pravdepodobné, že Ford Focus RS je kráľom všetkých hothatchov. Toto auto totiž prináša riešenia (ako prvá 4x4 tzv. driftmode, ktorý vyvíjali s Kenom Blockom) a dynamiku na úrovni supercars. Nebudem preháňať, keď uvediem, že Focus III RS je supercar. No jeho cena do tejto ligy nepatrí. Iste so základnou cenovkou 38 000 € sa vymyká väčšine ostatných konkurentov. Ale Focus III RS pre permanentný pohon oboch náprav nie je konkurentom pre predokolky ako Opel Astra OPC, Honda Civic TypeR, nech sú sebelepšie. Focus III RS do ringu vstupuje proti mašinám ako VW Golf R, Audi RS3, MB A45 AMG a BMW M135i xDrive. A medzi nimi sa dá považovať za dostupné auto. Audi RS3 Sportback začína na 55 000 €,  MB A45 AMG štartuje na cene 51 600 €, BMW M135i xDrive je v ponuke od 45 600 €. Jedine VW Golf R je o štipku lacnejší, ponúkajú ho od 37 750 €.

 

Nový Ford Focus RS však s revolučným pohonom všetkých kolies Performance All Wheel Drive s dynamickým smerovaním krútiaceho momentu, ktorý zabezpečuje prvotriednu rýchlosť pri zatáčaní a ovládateľnosť v hraničnej oblasti, prináša maximálny pôžitok z jazdy. Focus III RS je vybavený funkciou jazdných režimov – vrátane režimu Drift, ktorý je novinkou v odvetví – a funkciou kontroly rozjazdu. Ponúka mimoriadne výkonný brzdový systém s prednými brzdami od Brembo.

Najrýchlejší model RS poháňa špeciálne skonštruovaný 2,3-litrový motor EcoBoost s výkonom 350 k, vďaka ktorému Focus zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 266 km/h. Sériová výroba modelu Focus RS, 30. výkonného modelu, ktorý nosí označenie RS, práve začala.