Zostava? 2x Nemec, 2x Talian, 2x Japonec. Každé z nich je niečím zaujímavé a každé z nich má potenciál. 

Audi TT 1,8 T 165 kW Quattro

Audi TT prvej generácie bolo a stále je dizajnovo veľmi svojské. Niekomu sa páči, inému nie. Mne jeho tvary ani po 20 rokoch nevadia. Pri verzii so 165 kW pod kapotou dostanete automaticky pohon všetkých kolies Quattro. Slabšie kusy ho mali iba ako možnosť. Akcelerácia na 100 km/h? Nové zhruba za 6,6 sekundy. Ale pozor. Tento motor má veľký potenciál. Aj lepším chiptuningom mu dokážete pekne podkúriť a dynamické parametre môžu byť podstatne lepšie. 

Fiat Coupé Turbo

Hovoril som niečo o svojskom dizajne pri Audi TT? Tak Fiat v 90. rokoch experimentoval ešte viac. Pod kapotou Fiatu coupé ste mohli mať rôzne motory. Ako atmosféru, tak turbom preplňované 4- a 5-valce s objemom 2,0 litra. 5-valec je výkonnejší, má 162 kW (220 k) a akceleruje na 100-vku za takmer 6 sekúnd. 

Audi S3 8L

Pri prvej generácii Audi S3 som chvíľu váhal, či ju sem vôbec dám. Technika je v podstate rovnaká, ako v prvom TT. Pred modernizáciou mali výkon 154 kW (210 k), po modernizácii 165 kW (225 k). Je trochu konzervatívnejšie a praktickejšie ako TT a poskytuje rovnakú radosť z jazdy. Zrýchlenie je 6,6 sekundy. Ak však chcete niečo ešte viac praktické, pouvažujte nad Seatom Leon Cupra R - tam sa musíte zrieknuť pohonu všetkých 4 kolies. Štandardné zrýchlenie je však viac ako 7 sekúnd. 

Mazda RX-8

Na Mazdu RX-8 musíte mať veľkú odvahu. Veľa ľudí sa boji motora s objemom 1,3 l konštrukcie typu Wankel. Ten vyžaduje poctivý servis. Výkon je krásnych 170 kW (231 k), pohon zadnej nápravy, nezameniteľný dizajn s netradične umiestnenými dverami. Radosť sa len na ňu pozerať. Zrýchlenie je 6,4 sekundy. 

Alfa Romeo GTV 3,2

V mojich očiach najkrajšia Alfa 90. rokov. Pod kapotou môžete mať viacero motorov, ja by som zvolil ten najväčší Busso, s objemom 3,2 litra s výkonom 176 kW (239 k). V mojom rebríčku to je jediný motor klasickej koncepcie, ktorý nemá žiadne prepĺňanie. A navyše. Má lahodný zvuk. :) Lenže pozor. Týchto kusov je extrémne málo, cenovky začínajú na zhruba 10 000 eur. Alternatívou je starší a menší 3,0 V6, ktorý šprintuje za 6,7 sekundy. Ak chcete sedan, či kombi, pozrite si Alfa Romeo 156 GTA. :) 

Subaru Impreza GT

Chýba vám tu nejaký sedan, alebo praktické kombi? Popravde, aj mne. Posledným adeptom je Subaru Impreza GT (GT Turbo, Turbo a i.) Pod kapotou má dvojlitrový boxer motor prepĺňaný turbo s výkonom 155 kW (211 k). Po modernizácii 160 kW (218 k). Je to permanentná 4x4 s pomerom 50:50. Akcelerácia na sto za 6,3 - 6,4 sekundy. 

Pre všetky tieto autá spoločne platí, že nájsť zachovalý kus za málo peňazí je umenie. Nenechajte sa zlákať na mačky vo vreci.