Zbožňujem autá, ktoré vyzerajú obyčajne, a potom vytiahnu z vrecka tromfy...

Porsche 918 Spyder vs. Nissan Patrol

Motoristickú reláciu The Grand Tour nesledujú len autičkári. V úvodnej sérii ste mohli sledovať súboj Porsche 918 Spyder a Bugatti Veyron. Potom ale nasledovalo iné divadlo. Porsche postavili k na prvý pohľad neobyčajnému staršiemu Nissanu Patrolu Y61 v kratšej verzii. Autičkár rozdiely spozná hneď, pre bežného konzumenta to je len klasická krabica do terénu. No a keďže to je show, všetci trochu znalí problému vedia, čo bude nasledovať. Hyperšport, alebo biely sleeper? Patrol mal vždy renomé dobrého tereniaku, no poradí si s výkvetom nemeckej techniky? Predpokladám, že všetci tipujete, že vyhrá biela krabica...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Ak ste tak tipovali, spravili ste si správne. Chcete vedieť, čo je tento trhač asfaltu zač? Patrol ako taký bol kompletne prekopaný. Ostala na ňom iba karoséria. Pod ňu sa nasťahovala technika z japonskej modly Nissan GT-R. Navyše aj tá bola upravená. Ručne montovaný motor VR38DETT ešte viac nadopovali. Z pôvodných 3,8 litra na 4,1 a poriadne odladili. Výsledný výkon je údajne až 1600 koní. Slušné číslo... No lenže na taký výkon museli upraviť aj prevodovku a podvozok, tlmiče, karbón-keramické brzdy.... Keď si to všetko spočítate, prídete na to, že to muselo stáť balík. Majiteľ je pôvodom zo Saudskej Arábie, takže peniaze neboli problém.  
Už keď niečo prerábali, tak to spravili poriadne. Techniku GT-R s úpravami napchali aj do interiéru a do palubnej dosky.  

Ak ste tak tipovali, spravili ste správne. Chcete vedieť, čo je tento trhač asfaltu zač? Patrol ako taký kompletne prekopali. Pôvodná zostala snáď iba karoséria. Pod ňu nasťahovali techniku (nielen motor) z japonskej modly Nissan GT-R. Navyše aj tú upravili firmou T1 Race Development v americkom Rockwall v štáte Texas. Ručne montovaný motor VR38DETT ešte viac nadopovali. Z pôvodných 3,8 litra na 4,1 a poriadne odladili. Výsledný výkon je údajne až 1900 koní aj vďaka novým turbám. To už je veľmi slušné číslo... :) Samozrejme, na takú porciu výkonu museli vymeniť aj prevodovku, podvozok, tlmiče, karbón-keramické brzdy.... Maximálka je zhruba 330 km/h. Keď si to všetko spočítate, prídete na to, že to stálo balík. Majiteľ je pôvodom z Dubaja, takže peniaze asi neboli problém. Inak firma T1 ponúka možnosť ešte vyššieho výkonu, ak by sa vám málilo. Hranica 2000 koní je pre nich nič...

Už keď niečo prerábali, tak to spravili poriadne. Techniku GT-R s úpravami napchali aj do palubnej dosky a interiéru.  

Už keď sme načali tému Patrol a úprava techniky, za zmienku stojí aj starší projekt. Hlavný hrdina je starší Patrol Y60 a motor RB25DET. Že neviete čo to je? To je predsa srdce starších Skylinov...:) 

Zdroj: engineswapdepot.com

Foto: 1320video