Nový sedan má byť prelomový a dostať značku späť na nohy. Najvýkonnejší motor v ponuke, na ktorom zapracovalo aj Ferrari, by mal mať výkon až 500 koní a poháňať zadné, prípadne všetky štyri kolesá. Manuálnu prevodovku ale podľa všetkého nedostane a prednosť bude mať dvojspojkový automat TCT. Podobnú situáciu môžeme čakať aj od slabšej motorizácie 1.8 TBi, ktorú poznáme so športového kupé 4C. U novinky bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách a to pôvodnej 240 koňovej s jedným turbom a silnejšej s dvomi turbami, výkonom až 300 koní a krútiacim momentom 400Nm. Na jednaosmičku sú tieto parametre pôsobivé, zrýchlenie z 0-100 km/h za 6 sekúnd na prvý pohľad tiež. Treba však poznamenať, že kupé 4C zvláda so slabšou 240 koňovou verziou zrýchlenie za 4,5 sekundy. Iste, 4C je auto s váhou menšou ako 1000kg a minimálnou výbavou. Ak by sme to porovnali napríklad s BMW 335i, ktoré s podobným výkonom a prevádzkovou hmotnosťou skoro 1600 kg  zvládne túto disciplínu za 5,5 sekundy a navyše má ešte pod kapotou ťažší šesťvalec, mohli by sme hľadať chybu vo vyššej hmotnosti alebo pomalšej prevodovke, nedajbože oboje.

Neprivolávajme ale zlé správy dopredu a dúfajme, že sa Alfa poučila z chýb a s novinkami dosiahne úspech. V jednej veci bude ale určite prelomová a tou je dizajn. Aj keď ešte neboli zverejnené žiadne oficiálne fotografie, po tejto stránke sa na Alfu Romeo môžeme spoľahnúť a po novom snáď aj na všetko ostatné. 

zdroj : autoforum