Ekologická doba udáva smer, automobilky zavelili do útoku downsizingom. Zmenšujú objemy motorov, pridávajú turbá, len aby autá boli zelenšie. Podľahol aj taký velikán ako Ferrari, ktorý predstavil 488 GTB s menším prepĺňaným motorom, ako mal jeho predchodca. Ak by chceli poctivú atmosféru, ešte k tomu V12, tak možnosti zrátate na prstoch jednej ruky. Jednou z nich bude Aston Martin.

Koľko atmosférických V12 nám dnes automobilky ponúkajú? Veľa ich nie je a v blízkej budúcnosti ich bude ešte menej. Aston Martin ale plánuje v najbližšej dobe zostať pri V12 a dokonca aj s manuálnou prevodovkou!

Aston v blízkej budúcnosti zostane pri V12 a dokonca bude používať aj manuálnu prevodovku, čo ho stavia do pozície ohrozeného druhu medzi superšportami. Veď Ferrari, Lamborghini a ani Porsche 911 GT3 RS s tromi pedálmi už nekúpite. Šéf automobilky, Andy Palmer, sa nechal počuť, že vývojom novej platformy sa nebudú ponáhľať. Autá v najbližšej budúcnosti postavia na ďalšej evolúcii VH architektúry s 12-valcom do V a aj manuálnou prevodovkou.

Aston Martin Vantage GT3 Special Edition

S AMG síce spolupracujú na vývoji nového V8 s dvoma turbami, ale kým motor dokončia, ešte to chvíľu potrvá. Dovtedy však nebudú čakať a skôr ako príde Vantage s AMG pod kapotou, predstavia nástupcu Aston Martinu DB9. Nové auto postavia na platforme VH a poháňať ho budú 6,0 litrovým V12. Palmer hovorí: „Táto platforma skutočne predbehla dobu. Mohli by sme ju opísať ako modulárnu architektúru, ako MQB (Volkswagen), alebo jeden zo systémov, ktoré používajú veľký výrobcovia. Stále sme sa vyhovárali, že je to stará platforma, ale keď porovnáme pôvodné VH a dnešné, je tam obrovská transformácia.  A je to skvelý spôsob, ako vyrábať autá v objemoch, ktoré robíme my.“

Kto by nechcel V12 pod kapotou?

Dobrý príklad môžeme vidieť v 100 kusovej limitke Aston Martin Vantage GT3 Special Edition. Kým prvý Vantage, s ktorým prišli približne pred dekádou poháňal 4,3 litorvý V8 s 380 k, novú GT3 vybavili starým známym 6,0 litrovým V12, ktorý naladili na 592 k. Tým sa stal druhým najvýkonnejším Astonom, predčí ho len Aston Martin One-77. Auto samozrejme odľahčili, kopec dielov vymenili za karbónové, čím ušetrili 100 kg v porovnaní s Aston Martinom V12 Vantage S. Pridali agresívny aero balík, širšie rozchody a semisliky.

Aby si mohli dovoliť veľký a „špinavý“ V12, musia do ponuky zaradiť aj poriadne zelené auto. Predstavujú si elektromobil, aký ukázali v Ženeve v podobe konceptu Aston Martin DBX.

Karbón nájdeme všade

Zdroj: autoblog.com