Aston Martin Valkyrie v predprodukčnej podobe

Aston Martin Valkyrie využíva mnoho poznatkov z F1, dokonca aj to, čo je zakázané, napríklad tvarovanú spodnú časť auta.

Návrh Valkyrie už nejakú dobu poznáme, no Aston Martin teraz prichádza s novými obrázkami, ktoré majú veľmi blízko k sériovej podobe. Oproti tomu, čo sme poznali doteraz, hneď udrú do očí iné kolesá, nové navrhli s dôrazom na minimálny aerodynamický odpor. Predné krídlo už netvorí jeden celok s podlahou auta, ale pripomína zjednodušenú verziu toho, čo môžeme vidieť na monopostoch F1. Krídlo k šasi uchytili dvoma pylónmi, rovnako ako v F1. Valkyrie už prakticky nemá podlahu, na vytáranie prítlaku využili tvar spodnej časti hypercaru. K tomu prispievajú aj dva deflektory za prednými kolesami. Ich úlohou je zabrániť špinavému vzduchu od kolies, aby narušil tok vzduchu okolo tvarovanej spodnej časti auta.

Zadnú časť Valkyrie úplne prerobili

V zadnej časti zaujme hlave gigantický difúzor, ktorým urýchľujú prúdenie vzduchu pod hypercarom. Bezpečnosť pri náraze zozadu má na starosti crashbox, rovnako ako v F1. Zadné krídlo síce ponechali dvojdielne, no oproti štúdii ho poriadne zväčšili. Aby zvýšili jeho účinnosť, umiestnili vyústenie výfukov tesne pred nábežnú hranu. Tým využili rýchlosť výfukových plynov a urýchlenie prúdenia vzduchu pod krídlom. Zadnú časť Valkyrie úplne zmenili, oproti štúdii tu nie je rovnaké vôbec nič, dokonca ani svetlá.

Aston Martin Valkyrie posúva hypercary na novú úroveň

Automobilka šetrila hmotnosťou kde sa dalo, znak vygravírovali laserom do hliníka hrubého len 70 mikrometrov!

Aston Martin šetril na hmotnosti kde sa dalo, napríklad predné svetlá sú o 30 až 40 % ľahšie ako tie, ktoré používajú v sériových autách. Automobilka hovorí, že ich tretie brzdové svetlo je najmenšie na svete s šírkou 6,4 mm a výškou 10 mm. Normálny znak automobilky by bol tiež príliš ťažký a nálepka zase nekvalitná, takže do hliníka s hrúbkou 70 mikrometrov laserom vygravírovali logo Aston Martin. Pre porovnanie, priemerný ľudský vlas je hrubý 100 mikrometrov. 

Aj interiér Valkyrie vychádza z pretekárskych špeciálov. Sedadlá sú pripevnené priamo k šasi. Podobne, ako to je v F1 alebo LMP1, ich naklonili dozadu a zdvihli uloženie pedálov. Posádku budú v sedadlách držať 4-bodové a za príplatok 6-bodové pásy. Interiér je sparťanský, nenájdete tu žiadne zbytočnosti. Vodič má všetko na volante, vrátanie ovládacích prvkov a displeja s dôležitými údajmi. Ďalej dva displeje namiesto postranných spätných zrkadiel, jeden centrálny displej v strede palubnej dosky a to je všetko.

Interiér ako v pretekárskom špeciáli

Aston Martin bude vyrábať Valkyrie v dvoch verziách, jednu homologovanú do cestnej premávky a druhú len na okruhové vybláznenie, podobne ako Aston Martin Vulcan. „Už aj cestné auto bude v správnych rukách mimoriadne rýchle na okruhu,“ hovorí David King, šéf špeciálnych operácií Aston Martinu. „Pri okruhovej verzii sa určite priblížime časom Formuly 1. Je to skutočne na dosah.“