Širokú ponuku plug-in hybridov BMW ešte rozšíri

BMW má širokú ponuku plug-in hybridných modelov. Okrem šesťvalcových spaľovacích motorov kombinuje elektromotor aj so štvorvalcom, alebo aj spomínaným trojvalcom. A práve ten bude pohonnou jednotkou verzií X1 xDrive25e a X2 xDrive25e.

Zdvihový objem spaľovacieho motora je 1,5 litra, ponúka 92 kW (125 k) a 220 Nm. Teda voči 225xe je to o 8 kW (11 k) menej. Jeho krútiaci moment putuje na predné kolesá cez 6-stupňovú automatickú prevodovku. Elektromotor je umiestnený vzadu, poháňa zadné kolesá a produkuje 70 kW (95 k) a 165 Nm. Systémový výkon je 162 kW (220 k), teda o 3 kW (4 k) menej ako pri 225xe. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 385 Nm.

BMW X1 s ním dokáže zrýchliť na 100 km/h za 6,9 sekundy a model X2 za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť verzie X1 je 193 km/h a X2 195 km/h. Lítium-iónový akumulátor má kapacitu 10 kWh. Elektrický dojazd je pri X1 54 až 57 km a pri X2 55 až 57 km. To by na denné dochádzanie do práce výlučne na elektriku malo stačiť. Pomocou Wallbox-u nabijete akumulátor umiestnený pod zadnými sedadlami za menej ako 3,2 hodiny, pomocou bežnej nabíjačky je to okolo 5 hodín. Ani BMW to bližšie nešpecifikovalo.

Spotreba paliva v rozmedzí od 1,9 do 2,1 l/100 km platí len pre prvých 100 km s plne nabitým akumulátorom. Priemerná spotreba elektrickej energie by na takejto trase mala byť od 13,7 do 14,2 pre X2 alebo od 13,8 do 14,3 kWh/100 km.

K dispozícii sú jazdné režimy Auto eDrive, MaxeDrive a Save Battery. Prvý režim funguje ako bežný hybrid a kombinuje spaľovací motor s elektromotorom. Druhý je určený na využívanie čo najviac elektrickej energie s maximálnou rýchlosťou na elektrinu 135 km/h. Posledný režim uchová energiu v akumulátore na rovnakej kapacite pre neskoršie využitie elektrickej energie.

V štandardnej výbave je aj akustické upozornenie pre peších do rýchlosti 30 km/h. Okrem toho je tu v sérii predklimatizovanie, dvojzónová klimatizácia a 17-palcové disky. K dispozícii sú aj línie výbavy M Sport a M Sport X.

Zdroj foto: BMW