Tí vďaka jasnej vízii a nastaveným hodnotám vedeli, že bavorák nemá predokolky, má oranžové podsvietenie budíkov, prístrojovky sú natočené na vodiča, model ///M nemá turbo ani pohon oboch náprav, šesťvalec môže byť len radový a každé BMW definuje radosť z jazdy...

Ostatné takmer dve desaťročia ukázali, že väčšina tradičných hodnôt ustúpili biznisu. Niektoré prielomy skutočne museli prísť. Každý rozumný fanúšik viaceré kroky BMW za ostatné roky pochopí. Je zrejmé, že novú turbo éru nemohli ignorovať, že museli prísť M modely na báze SUV (a bude ich ešte viac), že tradičné výkonné modely M môžu byť vhodné na celoročné použitie len s pohonom oboch náprav a že oranžová nie je jediná a možno ani najvhodnejšia farba pre budíky...

No BMW stále tvrdí, že úžitkové autá, dodávky, karavany, nákladiaky či autobusy nerobí preto, lebo tie neprinesú radosť z jazdy. Naopak, preto dlhodobo robí skvelé motorky, lebo tie radosť z jazdy nosia na priehrštia. A práve tejto stále platnej filozofii sa predstavenie MPV modelov BMW 2 Active Tourer a BMW 2 Gran Tourer priečilo. Akokoľvek do portfólia a hodnôt značky nezapadali, prišli. V ničom zásadne neohúrili a k tomu najkrajšiemu s vrtuľkou v znaku mali tiež ďaleko. Prešlo desaťročie (od momentu rozhodnutia, že vzniknú) a vraj nedostanú nástupcov. 

O tom, že BMW neplánuje pokračovať vo výrobe BMW 2 Gran Tourer, sme písali už v marci 2019. Nástupcu rovnako nedostane ani BMW 3 GT. No stále sa zdalo, že BMW 2 Active Tourer, teda prelomová a historicky prvá predokolka BMW, v ponuke ostane. No zdá sa, že ani to nie je pravda.

Produktový viceprezident Peter Henrich tvrdí, že ich MPV síce urobili skvelú prácu a k značke prilákali úplne nových klientov. S tým sa asi dá súhlasiť. Koľko ich v konečnom dôsledku bolo je druhá vec. No dnes vraj MPV už nie sú v centre toho, čo BMW reprezentuje. Tak mi napadá, kedy vlastne boli? 

Peter Henrich spolu s manažmentom značky verí, že klientov BMW radu 2 AT a GT zlákajú na novú ponuku SUV. Teda pardón, SAV ako ich v Mníchove radi volajú. Každopádne ja túto správu vnímam veľmi pozitívne, lebo som presvedčený, že tento druh áut (bez ohľadu na to, že majú pohon predných kolies) do ponuky BMW nepatrí. Chápem, že manažment sa dal do boja voči fakticky každému produktu, ktorý ponúka odveky najväčší konkurent - Mercedes. V tomto prípade triedy B. Nutné to však nebolo, lebo ponuka hviezdy vždy bola a dlho bude oveľa pestrejšia.

zdroj: Autocar.co.uk