Parkovanie je snáď najmenej obľúbenou činnosťou väčšiny šoférov(šoférok). Hľadanie voľného miesta v preplnenom meste zaberie častokrát dlhé minúty. Nepotešil by vás systém, ktorý by vám povedal kde presne je voľné miesto na parkovanie? Práve na takomto riešení pracujú spoločnosti BMW Group a INRIX.

 

Presnosť systému záleží na množstve áut, ktoré poskytujú anonymné dáta o svojom pohybe. Čím viac áut posiela údaje, tým presnejšia je predpoveď.

Auto vyhľadá parkovacie miesto za vás a presne vás k nemu navedie, no neznie to skvelo? Technológia od BMW je zatiaľ v štádiu vývoja. Predstavitelia BMW ukázali prvý prototyp systému len nedávno v elektromobile BMW i3. Systém nesie názov Dynamic Parking Prediction a inžinieri ho vyvinuli na základe navigácie BMW, ktorá pracuje s informáciami o reálnej premávke v čase a dokáže predpovedať zdržania, prípadne navrhnúť obchádzku. Vývojári BMW veria, že rovnaká technológia dokáže nájsť aj voľné parkovacie miesta.


Systém využíva dáta z flotily vozidiel na predpovedanie okamžiku kedy sa uvoľní parkovacie miesto. Algoritmus potom porovnáva pohyb vozidiel s databázou všetkých verejných parkovacích miest. Výsledkom je predpoveď kedy a kde sa uvoľní parkovacie miesto.

Vďaka systému by sme dokázali ušetriť čas pri hľadaní parkovacieho miesta a zároveň spotrebovať menej paliva

Presnosť systému záleží na množstve áut, ktoré poskytujú anonymné dáta o svojom pohybe. Čím viac áut posiela údaje, tým presnejšia je predpoveď. Zamestnanci BMW testovali systém na BMW i3, kde inde ako v domácom Mníchove. Výsledky testov boli uspokojivé a podľa predstaviteľov je systém „samo-učiaci“ a preto ho nie je problém zaviesť aj v ostatných mestách. Jediná vec, ktorú potrebuje systém k správnemu fungovaniu je databáza verejných parkovacích miest.


Technológia je v štádiu testovania a BMW neplánuje zatiaľ ponúknuť službu širokej verejnosti. Prínosy systému by však boli nemalé, ušetrili by sme čas pri hľadaní parkovacieho miesta, spálili menej benzínu a vyprodukovali menej emisii. Najdôležitejším faktorom však bude množstvo používateľov systému, preto sa otvára otázka využitia technológie aj inými výrobcami. Pretože čím viac áut, tým presnejšia predpoveď...

 

Zdroj: car-engineer, digitaltrends