Peňaženky bohatých milovníkov áut alebo len jednoducho bohatých ľudí sú lákadlom pre nejednu automobilku. Vznikajú však stále noví výrobcovia, ktorí chcú robiť veci lepšie a hlavne inak ako veľké spoločnosti. Existencia týchto značiek má niekoľko možností smerovania, no väčšina končí v zabudnutí. Najnovší člen spoločnosti malých výrobcov pochádza z Kanady.

Mne osobne zadná časť Felina vzdialene pripomína Tatru T603.

Za celým projektom stojí Antoine Bessette, ktorý je úspešným kanadským pretekárom. Jeho výtvor dostal názov Feline cB7. Novinka má rozmery 4,2x1,9x1,1 metra (dĺžka, šírka, výška) a jej výzor by sme jedným slovom mohli opísať ako agresívny. Žiadne milé krivky nehľadajte. Silueta tohto športového vozidla je strašidelná.

 

Parametre Felina sú ešte zaujímavejšie. Pod kapotou drieme 6,2 litrový osemvalec od GM. Jeho výkon 391 kW (532 k) prechádza na zadnú nápravu prostredníctvom šesťstupňového manuálu alebo sekvenčnej prevodovky. Za zmienku určite stojí fakt, že celé vozidlo váži len 1135 kg. Felino má navyše ideálne rozloženie hmotnosti 50:50. Nízku hmotnosť má na svedomí najmä rozsiahle použitie uhlíkových vláken, ktoré napríklad tvoria panely karosérie.

 

Zatiaľ vôbec nie je jasné kedy a v koľkých kusoch tento kanadský výtvor vznikne. Zaujímavé parametre a sľubná cenu mu však dávajú šancu na prežitie.

Jazdné výkony zatiaľ nie sú úplne jasné, no zrýchlenie na 100 km/h by malo prebehnúť za 3,5 sekundy. Celú „raketu“ zastavujú brzdy s 355 mm prednými kotúčmi a strmeňmi so šiestimi, resp. štyrmi piestikmi. Auto stojí na 18 palcových zliatinových kolesách, ktoré majú nezávislé zavesenie pomocou dvojitých lichobežníkov.

 

Najväčšia otázkou však ostáva nezodpovedaná. Bude auto schopné prežiť? Na túto otázku podľa mňa ešte nevie odpovedať ani samotný výrobca. Vývoj vozidla trvá zatiaľ 4 roky. Felino cB7 má za sebou aj prvú výstavnú premiéru, ktorá sa odohrala na autosalóne v Motreale. Antoine Bessette však tvrdí, že jeho firma ešte potrebuje vylepšiť niektoré komponenty. Problémom spoločnosti je napríklad výroba karbónu. Pozitívnou správou však ostáva cena tohto superauta. Ak sa dostane do predaja, nemalo by stáť viac ako 100 000 amerických dolárov (73 600 eur).

 

Zdroj: carscoops.com

Prečítajte si aj:  Arrinera prepracovala svoj superšport. Je tu Hussarya