Hlavným ťahákom Hondy e bude nesporne najmä jej plne digitálna palubná doska a špičková úroveň konektivity. Japonci chcú opäť presvedčiť, že digitálna technika je ich doménou a v autách jej patrí veľká budúcnosť. Štýlový mestský elektromobil preto prichádza s palubnou doskou prakticky celou pokrytou širokouhlými displejmi. Po stranách, teda na prirodzenom mieste, nájdeme displeje spätných kamier, pred vodičom sa nachádza 8,8-palcový digitálny konfigurovateľný prístrojový panel zobrazujúci prevádzkové parametre auta a najväčšiu plochu tvoria dva 12,3-palcové dotykové displeje v strede palubnej dosky. Ich ovládanie aj palubné menu je nastavené podobne ako pri smartfónoch a má byť veľmi intuitívne. Medzi displejmi sa dajú jednotlivé zobrazenia potiahnutím premiestňovať a medzi aplikáciami sa dá rolovať. Informácie z palubného systému tak môže ovládať rovnako vodič ako aj spolujazdec. Každý si navyše môže na vlastnom displeji otvoriť inú aplikáciu a sledovať, čo potrebuje.

Kohei Hitomi, vedúci projektu Honda e, hovorí, že ich úlohou bolo napriek vysokej technickej úrovni celého systému dosiahnuť jeho čo najjednoduchšie a najintuitívnejšie ovládanie. Ako celok musí palubná doska Hondy pôsobiť veľmi prehľadným dojmom. Zároveň sa však návrhári údajne snažili navodiť atmosféru útulnosti a domáceho prostredia, preto sa nevyhli ani materiálom s textúrou dreva pripomínajúcou domácu obývačku.

Úrovňou digitalizácie a konektivity má Honda e nastaviť nové štandardy. Jednotlivé palubné funkcie sa budú ovládať hlasom. 

S umelou inteligenciou na palube

Samozrejmosťou bude hlasové ovládanie palubných systémov a aplikácií. Honda e preto príde s „osobným asistentom Honda“ vybaveným umelou inteligenciu (AI) využívajúcou jedinečné kontextové chápanie, čím umožní aj jednoduchý prístup k online službám na palube. Všetko sa začne vyslovením príkazu „ Ok Honda“, za ktorým musíte vysloviť požiadavku alebo príkaz. Systém bude učenlivý a postupne sa s vami naučí komunikovať. Pomocou smartfónu budete auto aj zamykať a odomykať a na diaľku nastavovať jeho konfiguráciu. Že má tento prístup úspech, svedčí už 36 000 predbežných objednávok na Hondu e.

Zapustené kľučky predných aj zadných dverí a spätné kamery budú v segmente malých mestských áut úplnými novinkami. 

Namiesto zrkadiel prídu kamery

Automobilka kladie dôraz na skutočnosť, že Honda e dostane namiesto klasických spätných zrkadiel sústavu výkonných kamier s vysokým rozlíšením. Tie budú dokonca pracovať v dvoch režimoch, pričom už v štandardnom dokážu o 10 % redukovať mŕtvy uhol. Pri širokouhlom zobrazení sa redukcia mŕtveho uhla zvýši až na 50 % a dobrej viditeľnosti dozadu nezabráni ani tma. V súčinnosti s asistenčnými asistentami dokáže Honda sama na displejoch spätných kamier zvýrazniť nebezpečné objekty. Okrem lepšej aerodynamiky sa tak spätné kamery postarajú aj o vyššiu bezpečnosť.

Na začiatok s dojazdom 200 km

Podľa tvrdení automobilky sa sériová Honda e pochváli trakčným elektromotorom s výkonom 110 kW (150 k), ktorý bude čerpať energiu z akumulátorov s kapacitou 35,5 kWh. To by malo stačiť na normovaný dojazd 200 km, ktorý je podľa predstaviteľov Hondy vzhľadom na určenie auta dostačujúci. Na 80 % kapacity zodpovedajúcej dojazdu 160 km sa akumulátory dobijú za 30 minút. S nábehom sériových elektromobilov sa však môžeme pripraviť na situáciu, kedy sa bude jednotlivým modelom v rámci modernizácií dojazd predlžovať, rovnako ako dnes autá po každej modernizácii dostávajú konvenčné motory s mierne vyšším výkonom. Na úvod by to však malo byť uvádzaných 200 km.

Na 80 % kapacity a dojazd 160 km sa Honda e údajne nabije za 30 min.

Podľa konštruktérov sa môžu budúci majitelia tešiť aj na výborné jazdné vlastnosti mestského auta. Akumulátory umiestnili blízko ťažiska, hmotnosť medzi nápravami nastavili na 50:50 a vďaka pohonu zadných kolies sa Honda e môže pochváliť veľkým natáčaním predných kolies a priemerom otáčania len 8,6 m.

Koncept sa prezentoval na pnaumatikách Michelin Pilot Sport 205/45 ZR 17. Honda dokonca hovorí o rozložení hmotnosti 50:50 a výbornej obratnosti.

Honda to myslí s elektromobilitou vážne. Od roku 2025 chce predávať už len elektrifikované modely, teda hybridy, elektromobily a autá na palivové články. Automobilka si navyše nechala na území EÚ patentovať označenie „Honda e“, čo znamená, že s veľkou pravdepodobnosťou môžeme čakať celú rodinu elektrických modelov. Napovedá tomu aj počet a rôznorodosť elektrických konceptov, ktorými sa v poslednej dobe pochválila. Nebola by koniec, koncov prvá, svoje elektrické „línie“ už totiž predstavilo aj niekoľko ďalších automobiliek (BMW i, Mercedes-Benz EQ, Audi e-tron a pod.).