Premiérová sezóna v ohorzení?

EPCS odštartuje v španielskom Jereze, tí skôr narodení si ešte pamätajú, že sa tu kedysi jazdila aj Veľká Cena Európy F1. Prvé podujatie naplánovali na začiatok novembra 2018. Potom sa presunú na francúzsky Paul Ricard, tu im zatiaľ chýba dátum, zato však vedia, že budú jazdiť na skrátenej verzii. Tretie preteky na oznámenie miesta ešte len čakajú. Štvrté navštívia nemecký Nürburgring (opäť bez dátumu). Ak by ste čakali Nordschleife, tak smola, tam elektrické GTčka neuvidíte, ani na okruhu Veľkej Ceny, ale znova len na krátkom variante. Nasleduje holandský Assen, ktorý by mali pretekári jazdiť v plnej dĺžke v júli budúceho roka. Z Holandska sa presunie šampionát na Britské ostrovy, presnejšie legendárny Silverstone, žiaľ v krátkej konfigurácii a zatiaľ bez presného dátumu. Miesto siedmeho podujatia nie je známe, no posledné uvidíme až v októbri 2019 v portugalskom Portimau, chvalabohu v kompletnej verzii.

Electric GT odštartuje premiérovú sezónu v novembri, možno

Tesla Model S P100DL zvládne 90 km ostrej jazdy na okruhu

Kalendár teda nejaký majú, vyzerá to skôr ako prvotný náčrt toho, čo nás čaká, ako kompletne pripravený seriál. Ale sezóna Electric GT začína až v novembri a zostáva nám veriť, že dovtedy organizátori predstavia finálnu verziu kalendára. Ďalšia vec, ktorá pri pohľade na okruhy zamrzí je, že polovica tratí sa bude jazdiť v skrátenej verzii. Tu sa vynára otázka, prečo nejdú plnú dĺžku okruhov? Vari sa boja, že by to Tesla Model S P100DL nezvládla? Deklarujú však, že auto zvládne na jedno nabitie 90 km ostrej jazdy so 100 kWh batériou, najväčšou v motoršporte. Len na pripomenutie, pretekárska Tesla šprintuje z pokoja na 100 km/h za 2,1 s, ponúka 585 kW a 995 Nm.

Nekompletný kalendár však nie je jediný problém, s ktorým sa boria organizátori Electric GT. Síce majú podporu FIA i zaujímavých jazdcov, ako Tom Coronel, Alex Premat, či Jeroen Bleekemolen, no zatiaľ im účasť v EPCS potvrdil len jeden tím s troma jazdcami. Ďalších 9 miest určených pre ostatné tímy je doteraz prázdnych. Organizovať šampionát pre troch jazdcov sa neoplatí, nebude to zaujímavé pre pretekárov, ani pre divákov. Zostáva len dúfať, že sa štartová listina naplní a Electric GT odštartuje v novembri v plnej sile.

zdroj: caradvice.com.au, electricgt.co

foto: Electric GT