Tímy F1 McLaren, Ferrari odhalili svoje monoposty pre sezónu 2014. Aké budú pretekárske bolidy v novej ére F1, kedy motory s prepĺňaním sme naposledy videli v roku 1988? Vďaka novým bezpečnostným pravidlám pôjdu dole nielen s otáčkami, ale i s nosom.

McLaren predstavil monopost MP4-29, za ktorého volantom budú sedieť Jenson Button, nováčik z Dánska Kevin Magnussen (víťaz formule Renault 3,5 série) a v pozícii testovacieho pilota Stoffel Vandoorne. Nové MP4-29 bude posledný monopost s motorom od Mercedesu, v budúcej sezóne bude dodávateľ motorov pre McLaren Honda, britský tím je tak postavený pred dve ťažké sezóny. V 2014 sa budú učiť pracovať s novými pravidlami a oturbeným motorom, v sezóne 2015 sa to bude učiť Honda. Napriek tomu sú v tíme optimisti, a vsádzajú na dlhoročné skúsenosti Jensona Buttona (majstra sveta z roku 2009) a ťahúňom môže byť i nováčik Kevin Magnussen, ktorý je v prípade F1 nepopísaný list papiera. 

Ferrari nazvalo nový monopost F14 T podľa hlasovania fanúšikov. Je to ich už 60-ty monopost, a vývoj trval kvôli novým pravidlám cez dva roky. Rovnako ako McLaren i F14 T použije novú prevodovku s ôsmimi stupňami, pričom nastavenie prevodovo bude rovnaké pre všetky trate. Hmotnosť monopostu s náplňami a pilotom je 691 kg. Prvé testy budú prebiehať 28. januára v Jereze.

Nové monoposty nie sú evolúciou tých zo sezóny 2013. Z technickej stránky si ich bližšie rozoberieme v budúcich článkoch

Nový monopost má s minuloročným málo spoločného. Samozrejme, je tu nový motor 1,6-liter V6 s prepĺňaním, ale zmenou je i osemstupňová prevodovka (namiesto sedem minulý rok), limitované je i množstvo paliva a systém ERS pre rekuperáciu energie pridá výkonu namiesto 80 až 160 koní. No a do očí udrie i iný tvar nosa, na aký sme boli za ostatné sezóny zvyknutí.