Doplnkový modul s označením Bi-Tronik 5 V1, pripojený k originálnej riadiacej jednotke motora, zaznamenáva informácie merané a poskytované jednotlivými snímačmi vozidla ešte predtým, než sa tieto dostanú do sériovej riadiacej jednotky. Načítané dáta sú v module modifikované mikroprocesorom Bi-Tronik 5 a až následne prenesené do sériovej riadiacej jednotky, čo vo výsledku ovplyvňuje pre výkon podstatné parametre, ako množstvo vstrekovaného paliva a časovanie zapaľovania a iniciuje tiež mierny nárast plniaceho tlaku turbodúchadiel. U nás tento spôsob úpravy výkonu motora voláme powerbox.

Táto úprava zabezpečí výkonový nárast z pôvodných 317 kW (431 koní) na výsledných 382 kW (520 koní) k dispozícii v rozsahu 5500 až 7300 ot./min.. Krútiaci moment sa oproti pôvodným 550 Nm zvýši na hodnotu 700 Nm, pričom svoj vrchol dosiahne v rozsahu 1850 až 5500 ot./min.. Šprint z 0 na 100 km/h tak bude autu trvať iba 3,9 sekundy, na rýchlosť 200 km/h vyšprintuje za 11,8 sekundy a po odblokovaní dosiahne maximálnu rýchlosť 325 km/h.

Technici spoločnosti G-Power v rámci softvérovej úpravy, samozrejme, vzali do úvahy aj jej kompatibilitu s hardvérom pohonného agregátu, v záujme zachovania čo najväčšej životnosti. Externý modul G-Power Bi-Tronik 5 V1 si v sebe zachováva kompletnú ochranu motora i diagnostické funkcie. Zvýšenie výkonu sa aktivuje len v prípade, že je dosiahnutá predpísaná teplota chladiacej kvapaliny a je prechodne deaktivované v prípade dosiahnutia maximálne povolenej teploty oleja, a to najmä za jazdy počas horúcich letných dní.

Úpravca neopomenul ani dizajnovú stránku auta. M4-ka je obutá na ultraľahkých kovaných dvadsaťpalcových diskoch G-Power Hurricane RR s dizajnom piatich zdvojených lúčov, vyrobených z hliníka, používaného v leteckom priemysle, a vybavených pneumatikami od partnera Michelin s rozmermi 245/30 ZR20 a 285/25 ZR20. O dodatočné zostrenie už aj tak skvelých jazdných vlastností sa napokon postará nový, plne nastaviteľný podvozok G-Power GM4-RS.

Záverom uvediem ceny jednotlivých úprav. Za softvérovú úpravu motora si G-Power vypýta 3 358 €, za disky 8 000 € a za nastaviteľný podvozok 2 427 €.

Zdroj: g-power.com, bmwblog.com
Foto: g-power.com