V Prešove tento víkend začína nová kapitola hodnotenia driftu!

Schéma komunikačných kanálov DDS

Prečo telemetria a elektronický rozhodcovia? Hneď pre niekoľko dôvodov. V prvom rade, samozrejme, nad pretekmi majú stále dohľad tradiční porotcovia. Výsledky telemetrie slúžia na presnejšie a jednoznačnejšie rozhodnutia a prideľovane bodov jazdcom v jednotlivých jazdách. Takto by sa mali minimalizovať, až vylúčiť všetky chybné, kontroverzné, či nesprávne rozhonutia poroty.

Výstup DDS z jednej jazdy jedného jazdca

KOE hrdo uvádza, že je prvou sériou, ktorá počas sezóny 2011 kompletne prejde na hodnotenie podľa výsledkov telemetrie. Vôbec prvým miestom, kde sa tento systém na ostro skúšal bol SuperDrift v Taliansku v roku 2010. Komplexný systém telemetrie je neskutočne presný. Touto cestou sa jazdcom dostane spravodlivejšieho hodnotenia a minimalizujú sa možnosti ako klamať, podvádzať, či moc taktizovať. Telemetria by mala posunúť hodnotenie pretekov na novú úroveň a presnosť, ktorú ľudské oko, ani skúsenosti poroty nedokážu poskytnúť. Telemetria meria parametre v troch osiach 3D sveta. Dokáže teda podať info o rýchlosti, preťažení, presnej stope, uhle driftu, o zrýchľovaní, rolovaní alebo brzdení... Všetko veci, ktoré sa voľným okom dajú hodnotiť len veľmi subjektívne.

Ako to celé funguje?

DDS, alebo Dataracing Drift System je na mieru vytvorený systém telemetrie, ktorý využíva trojosí snímač preťaženia a snímač GPS signálu. Informácie zbiera až do výšky 50x za sekundu s presnosťou určenia polohy auta na +/- 10 cm. Systém zároveň využíva mobilnú telefónnu sieť UMTS na prenos dát porote. Týtmo minimalizuje problémy s klasickým rádioprenosom, ktorý v prostredí pretekárskych áut pre časté rušenie vĺn prekážkami a iným vysielaním nefungujú na 100%.



Všetky trate série medzičasom digitálne zmapovali do GPS, štart, cieľ, začiatok časti pre hodnotenie a klipy. V kvalifikácii pracuje systém nezávislo a udeľuje jazdcom body podľa dosiahnutých dát stopy, vzdielenosti od klipov, rýchlosti (priemerná rýchlosť na trati) , uhla šmyku (priemerný uhol na trati). Porota bude, samozrejme, hodnotiť emočnú stránku veci, teda šou, nasadenie a veci, ktoré telemetria nerozozná. Drift Battle sa budú hodnotiť v zásade rovnakým spôsobom, k nim sa však následne pridá ďalšia hodnota (priemerná vzdialenosť druhého jazdca od prvého) a tiež rozoznanie nedotáčavosti, či zrovnania auta pre lepšie rozhodovanie o výsledku bitky.

V Prešove tento víkend teda začína nová kapitola hodnotenia driftu. Promotéri KOE sú presvedčení, že jazdci sa na telemetrii okamžite stanú "závislí" :) KOE uvádza, že systém je k dispozícii na prenájom, alebo predaj iným drift sériám.


Podrobnejšie informácie to novom systéme telemetrie a spôsobe ako funguje - v angličtine