Chce priniesť športovosť, dynamiku, agilitu, teda hlavne jazdný zážitok ako žiadne auto v tejto cenovej kategórii. Slovo Sport nie je len lacné klišé, ako ľuďom predať predražené doplnky, väčšie disky a viac ospojlerovanú karosériu. V tomto prípade sa za slovom Sport skrývajú ozaj jedinečné technológie a najvýkonnejší motor, aký kedy HR-V mala. Pozrite si video, aby ste pochopili, aké a čo dokážu:

1.5-litrový benzínový motor VTEC TURBO

Novým prírastkom pre HR-V 2019 je výkonný 1,5-litrový motor VTEC TURBO, ktorý sa prvýkrát použil v najnovšej generácii Hondy Civic. Táto výkonná jednotka sa dodáva len pre nový model HR-V Sport . Tento štvorvalcový motor umožňuje kompaktnému SUV dosahovať lepšie vlastnosti a špičkový výkon 182 koní (134 kW) pri 5500 ot/min. V štandardnej výbave je šesťstupňová manuálna prevodovka (6MT) a maximálny krútiaci moment 240 Nm sa dosahuje od 1900 ot/min do 5000 ot/min. S voliteľnou prevodovkou CVT možno krútiaci moment 220 Nm dosiahnuť v rozmedzí od 1700 ot/min do 5500 ot/min. Z nuly na 100 km/h zrýchli HR-V Sport 6MT za 7,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť až 215 km/h. S voliteľnou prevodovkou CVT dosiahne zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 8,6 sekúnd a maximálnu rýchlosť 200 km/h.

Zlepšená prevodovka CVT


Táto obľúbená prevodovka CVT od Hondy sa dodáva ako voliteľná výbava dvoch 1,5-litrových benzínových motorov a poskytuje prirodzený pocit používania „viacerých prevodových stupňov“. Umožňuje to využitie exkluzívneho riadiaceho softvéru pre Európu, ktorý simuluje sedem prevodových stupňov a poskytuje optimalizované mapovanie zmeny prevodov.

Voliteľná prevodovka CVT je ešte zdokonalená technológiou turbínového meniča momentu s dvojitou škrtiacou klapkou, ktorá zmenšuje kolísanie vstupného momentu do prevodovky, čím sa zlepšuje jej životnosť a manažment NVH. Vzhľadom na otáčky motora poskytuje priamejšiu odozvu, ktorej výsledkom je lineárnejší pocit vodiča.

Dve nové softvérové funkcie

poskytujú aj vylepšenia špecifické pre konkrétne situácie. Po prvé, skoré zaradenie nižšieho prevodového stupňa počas brzdenia (EDDB) využíva motor, ktorý pomáha vodičovi v brzdení. Keď systém rozpozná spomaľovanie, jazdu z kopca alebo prejazd zákrutou inicializovaný brzdovým systémom, EDDB automaticky zvýši otáčky motora, čím zaistí brzdenie motorom. Toto potom umožňuje rýchlu akceleráciu po riadenom brzdení alebo po prejazde zákrutou.

Po druhé, funkcia „Fast Off“ meria, ako rýchlo vodič uvoľní plynový pedál, a zachová otáčky motora, aby zabezpečila brzdenie motorom v situáciách, keď vodič uvoľní pedál rýchlo. Tento systém bol dôkladne testovaný pre európske vysokorýchlostné cesty s viacerými jazdnými pruhmi. Systém Fast Off napríklad rozpozná, kedy je vodič pripravený na predídenie vozidla vpredu, avšak nemôže dokončiť manéver kvôli vozidlu vo vedľajšom pruhu. Keď vodič rýchlo uvoľní plynový pedál, aby nechal predísť vozidlo vzadu, systém Fast Off zachová vysoké otáčky motora s cieľom pripraviť sa na dokončenie predbiehania.


Pokročilé technológie pre HR-V Sport


Honda vyvinula HR-V Sport pre zákazníkov, ktorí chcú so svojim subkompaktným SUV dosiahnuť dynamickejší zážitok z jazdy. Súčasťou modernizovaného balíka, ktorého cieľom je optimalizovať vyváženie tuhosti karosérie, ovládania odpruženia a pocitu pri riadení, je vybavenie automobilu HR-V Sport špeciálnou technológiou „Performance Damper“. 

Systém tlmičov je integrovaný do prednej a zadnej časti automobilu a je navrhnutý tak, aby pôsobil proti relatívnemu pozdĺžnemu a torznému pohybu cez podvozok. V ostrých zatáčkach zabraňuje nakláňaniu automobilu, zlepšuje stabilitu pri náhlych zmenách jazdných pruhov a znižuje vibrácie na nerovných cestách. 

HR-V Sport sa vyznačuje aj jedinečným nastavením riadenia a využíva systém hrebeňového riadenia s elektrickým posilňovačom a variabilným prevodovým pomerom, ktorý je doplnený technológiou asistenta agilnej jazdy od Hondy. Poskytuje rovnomernú odozvu pri stredových a blízko stredových uhloch a plynulejšiu odozvu pri väčších uhloch riadenia.