V stánku automobilky Hyundai, na autosalóne v Ženeve, slávilo svoju premiéru hneď niekoľko noviniek. Pre väčšinu z nás však budú zaujímavé najmä štyri z nich. Prvou je rýchly Hyundai i30 Turbo, ktorý dostal pod kapotu 186 koní. Druhou je trojdverová verzia typu i20. Automobilka ju hrdo nazvala i20 Coupe a chce ňou osloviť najmä mladých zákazníkov, hoci by potrebovala aj výrazne výkonnejšiu verziu. Treťou novinkou, ktorá stojí za reč, najmä v dnešnej dobe SUV, je Hyundai Tucson, postavený na novej platforme. Kórejci dokonca do Ženevy priniesli dve hybridné verzie tohto znovuzrodeného SUV. No a poslednou novinkou, ktorá stojí za reč je modernizovaný Hyundai i40.

Hyundai priniesol do Ženevy Tucson s dvoma hybridnými verziami, i30 Turbo, malé kupé i20 a modernizovanú i40.

Hyundai i30 Turbo

Hyundai i30 Turbo sa môže smelo merať so 190 koňovým Pulsarom 1,6 DIG-T, alebo 180 koňovým Leonom FR 1,8 TSI.

Typ i30 prešiel celkovou modernizáciou a automobilka popri tom predstavila jeho nový najsilnejší model i30 Turbo. Síce nejde o žiadny hot hatch a so svojimi 186 koňmi sa rozhodne sa nemôže merať s rekordérmi ako Renault Megane RS, Seat Leon Cupra, či Honda Civic Type R. Hyundai to však ani nemá v úmysle a má namierené skôr proti 190 koňovému Nissanu Pulsar 1,6 DIG-T, alebo napríklad Seatu Leon FR 1,8 TSI so 180 koňmi. Aj kórejský výrobca ladil podvozok i30 Turbo na Nürburgringu, čo sa stalo akousi povinnou jazdou pre všetkých výrobcov, ktorí chcú predávať čosi rýchlejšie ako priemer. Výsledkom je okrem športového podvozka aj riadenie so strmším prevodom a výkonnejšie brzdy s ventilovanými kotúčmi priemeru 300 mm vpredu a 284 mm vzadu. I30 Turbo jazdí na 18" kolesách a pod kapotou mu pracuje prepĺňaný, benzínový štvorvalec 1,6 T-GDI s priamym vstrekovaním paliva. Vo vývojom centre ho naladili na spomínaný výkon 137 kW (186 k) pri 5 500 ot/min. Maximálny krútiaci moment tohto motora je 265 Nm v rozsahu 1 500 až 4 500 ot/min. Ten putuje na kolesá prednej nápravy cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. I30 Turbo vďaka tomu zvládne stovku za rovných 8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 219 km/h. 

Hyundai i20 Coupe

Hyundai i20 Coupe je o 25 mm nižší ako 5-dverová verzia.

Hyundai i20 Coupe má osloviť najmä mladých ľudí. Preto sa dizajnéri pri jeho návrhu zamerali najmä na dynamickú siluetu trojdverovej karosérie. Tomu zodpovedá aj o 25 mm nižšia strecha oproti 5-dverovému modelu. No aj keď má i20 Coupe pôsobiť športovo, pohľad na ponuku motorov tomu nenasvedčuje. Od začiatku výroby doň totiž budú montovať  dva benzínové a dva dieselové motory s výkonovým rozsahom od 55 kW (75 k) do 74 kW (100 k). Menší zážihový štvorvalec objemu 1,25 litra ponúkne 62 kW (84 k). Väčší benzínový štvorvalec objemu 1,4 litra produkuje spomínaných 74 kW (100 k). Ponuku vznetových motorov otvára 1,1 litrový prepĺňaný trojvalec s výkonom 55 kW (75 k) a sekunduje mu 1,4 litrový štvorvalcový turbodiesel s výkonom 66 kW (90 k). Zaujímavosťou je, že k silnejšiemu benzínovému motoru, môžete mať okrem štandardných 5 a 6- stupňových manuálnych prevodoviek aj 4-stupňový automat. Neskôr tohto roku však ponuku posilní aj výkonnejší, prepĺňaný, benzínový trojvalec 1,0 T-GDI, ktorý nedávno predstavila aj sesterská Kia v modeli Cee´d GT line. Príde dokonca v dvoch výkonových verziách a to so 74 kW (100 k) a so sľubnými 88 kW (120 k).

Hyundai Tucson

Hyundai sa po piatich rokoch vrátil k označeniu Tucson.

Znovuzrodený typ Tucson je pre Hyundai bez pochyby najväčšou Ženevskou premiérou. Svedčia o tom aj dve hybridné verzie, ktoré by neskôr mohli doplniť paletu dvoch benzínových a troch naftových motorov. Prvá má názov Tucson 48V Hybrid a vyniká najmä nízkymi nákladmi na výrobu. V podstate obsahuje malý elektromotor výkonu 10 kW (14 k), ktorý pomáha klasickému spaľovaciemu motoru a znižuje spotrebu. Názov je odvodený od jeho lítium-iónovej 48 V akumulátorovej batérie. Druhá štúdia, zameraná na ekológiu, nesie označenie Tucson Plug-in Hybrid a poháňa ju 1,7 litrový turbodiesel s výkonom 85 kW (115 k) a elektromotor s výkonom 50 kW (68 k). Krútiaci moment z oboch motorov pritom ide výlučne na prednú nápravu prostredníctvom 7-stupňovej, dvojspojkovej prevodovky DCT. Auto zvládne prejsť 50 km čisto na elektrický pohon, pričom batérie si majiteľ môže dobyť aj z bežnej elektrickej zásuvky, doma v garáži. Trvá to približne 5 hodín.

Hyundai i40

I40 dostala 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT a elektronickú náhradu samosvoru.

Modernizovaný Hyundai i40 dostal, okrem novej masky chladiča a svetiel, aj pár technických vylepšení. Prvou novinkou je už spomínaná 7-stupňová dvojspojková prevodovka DCT. Druhou je systém Advanced Traction Cornering Control - ATCC, ktorý je elektronickou náhradou samosvorného diferenciálu. Okrem toho verzia kombi ponúka ako príplatkovú výbavu aj systém Rear Electronic Damping Control System (ECS). V podstate ide o tlmiče s elektronickou reguláciou charakteristiky na zadnej náprave.