Nadšenci alternatívnych a prudko sa rozvíjajúcich motoristických disciplín mali vo štvrtok, 1. mája prvé, veľké tohtoročné stretnutie na pôde okruhu Slovakia Ring. Motoristický majáles ponúkol divákom najväčšiu koncentráciu konských síl, ktorá je už dlhé roky základným poznávacím znakom závodov s názvom Power fest. Jazdilo sa tu prvé kolo slovenského šampionátu šprintov áut a motocyklov, druhé kolo maďarského drag seriálu, medzinárodné preteky v drifte a na svoje si prišli aj milovníci statických porovnávaní upravených štvorkolesových tátošov.

 

Prvý šprintérsky závod Majstrovstiev Slovenskej sa konal na cieľovej rovinke nášho okruhu pri Orechovej Potôni a aj vďaka krásnemu, slnečnému počasiu sa vyznamenal rekordným počtom zaregistrovaných jazdcov. Dokopy bojovalo s cennými desatinami sekúnd až 190 pretekárov zo Slovenska, Čiech, Maďarska, Slovinska a Rakúska! Power fest na Slovakia Ringu tak stanovil nový slovenský rekord v počte registrovaných pretekárov na pretekoch. Do domáceho majstráku sa zapojilo 160 posádok - 40 motocyklov, do maďarského 30 a 14 jazdcov zvolilo alternatívu možnosti zmerať si sily v oboch štartových poliach.
 

Najlepší absolútny dosiahnutý čas 6,403 s na vzdialenosť 1/8 míle (201 m) pri rýchlosti 184 km/h spomedzi áut získal maďarský borec Demeter Róbert na brutálne upravenom Audi S4. Ten si domov vzal dve trofeje za víťazstvo v triede Profi 4 a za prvenstvo v najatraktívnejších vyraďovačkách absolútne ôsmich najrýchlejších.

V triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal pretekár Markus Rottensteiner na preplňovanom drag špeciáli Honda, ktorý zajazdil čas 5,991 s. a dosiahol na 201 m trati max. rýchlosť 204 km/h. Na cieľovej rovinke exhibične zaburácal aj najrýchlejší dragster strednej Európy - Chevrolet Camaro Z28 "Dragacs", disponujúci výkonom 2600 k! Vidiac jeho jazdu bolo všetkým zrejmé, že táto ozruta už dokáže rovno jazdiť výlučne na penetrovanom povrchu.

Náš okruh pri Orechovej Potôni nebol ale 1. mája hlasný len od revu extrémne vyladených špeciálov stavaných na štvrťmíľu, ale aj od nadupaných zadokoliek schopných kresliť v kontrolovanom šmyku dlhé gumové čiary. Paralelne so šprintmi počas celého dňa prebiehal medzinárodný driftérsky podnik, v ktorom si slovenská špička zmerala sily s početnou skupinou strojov z okolitých krajín upravených na jazdu bokom. Preteky v drifte boli zaradené do maďarského šampionátu a tiež do novej slovenskej profesionálnej série Motul ST Drift Slovakia. Celkovo sa registrovalo 28 jazdcov, na konci dňa si ceny na bedni prevzali traja maďarskí majstri v jazde bokom, v nasledovnom poradí: Grózinger Zsolt - Nissan S13,  Szántó Nikolett - BMW M3 E46, Hutter Ferenc - Ford Sierra V8. Zo slovenských jazdcov sa najvyššie umiestnil Norbert Kováčik na novej  technike BMW M6.

 

Okrem populárnych dynamických disciplín sa v rámci Power festu v paddocku okruhu konalo aj 1. kolo seriálu Tuning battle 2014, a tak núdza o vyleštené unikáty tiež nebola. V moderovanom show&shine sa v rozhovoroch s majiteľmi predstavili vozy a chýbať nemohlo ani profesionálne bodovanie a stanovenie výsledkov v jednotlivých kategóriách. Najprestížnejší pohár "Best of best" si na svoje konto pripísal opäť Milan Forgáč, vďaka jeho neskutočne vyladenému Fiatu Bravo.

Návštevníci sa pokochali aj početnou enklávou kultových, japonských vozov so šiestimi hviezdami v znaku. Usporiadali tu totiž oficiálny zraz Subaru, takže núdza o staršie i najnovšie výkonné štvorkolky s agregátmi boxer núdza nebola. Pekne, vedľa seba zaparkované STi-čka pútali značnú pozornosť a diváci na tribúnach ich mohli uvidieť aj v ostrom nasadení. Majáles konských síl sa teda vydaril na jednotku, ľutovať môže každý, kto ostal radšej pri domácom guľáši :). Šprintérsko-tuningová sezóna však pokračuje, ďalšou zastávkou kolotoča bude 21. júna letisko v Piešťanoch v rámci známeho podujatia Carat Tuning Party a následne 5. júla boľkovské letisko pri Lučenci. Vidíme sa...

 

info: www.zrychlenie.sk

foto: SŠA