Koenigsegg je svetoznáma firma. Malá automobilka zo Švédska stavia jedny z najrýchlejších áut na svete. Zamestnanci firmy vyvinuli mnoho zaujímavých technológii, ktoré by mohli mať využitie aj v dostupnejších autách pre široké masy. Koenigsegg sa preto pohráva s myšlienkou ako dostať ich know-how do lacnejších áut.

 

„Vo firme vidíme priestor na zužitkovanie dlhoročného technologického vývoja v normálnych autách,“ hovorí Koenigsegg a zároveň naznačuje možnú spoluprácu s inými automobilkami.

Christian von Koenigsegg je zakladateľ značky a zároveň osobou, ktorá stojí za jej veľkým úspechom. „Vo firme vidíme priestor na zužitkovanie dlhoročného technologického vývoja v normálnych autách,“ hovorí Koenigsegg.


To však neznamená, že pod značkou Koenigsegg začnú vo švédsku vyrábať v najbližšej dobe sedan alebo hatchback. V prípade vývoja vlastných ľudových vozidiel by Koenigsegg vytvoril novú značku. „Myslím si, že značka Koenigsegg by mala zostať tam kde je a robiť tieto extrémne stroje, ktoré tlačia na limit,“ dodáva Koenigsegg. Christian von Koenigsegg zároveň naznačuje možnú spoluprácu s inými automobilkami. Bolo by to racionálne rozhodnutie, veľké automobilky majú know-how ako robiť autá vo veľkom. Keby chcel Koenigsegg vyrábať autá pod vlastnou réžiou potreboval by obrovské investície do infraštruktúry, ktoré majú už veľké automobilky za sebou.

V bežných autách by sa mohol presadiť napríklad hybridný pohon z Regery, ktorému stačí len jednostupňová prevodovka.

Christian von Koenigsegg nie je len úspešným manažérom, ale aj konštruktérom. Mnoho častí na hyperšporty Koenigsegg navrhol sám. Christian stojí aj za revolučnou myšlienkou hybridnej Regery, keď navrhol direct drive system bez tradičnej prevodovky. Práve tento systém by mohol preniesť do bežných automobilov.


„Teraz ideme cestou hybridov – aj keď som v minulosti veľmi hybridy nemusel, kvôli ich zložitosti a vysokej váhe – vďaka pokroku v tejto oblasti však ideme ďalej a integrujeme elektrické motory a batérie do našich áut. Napriek tomu si však stále myslím, že najväčšie možnosti sú v rozvoji spaľovacieho motora. Ďalšie možnosti vidím v znižovaní hmotnosti batérii a zvyšovaní ich kapacity a účinnosti,“ dodáva Koenigsegg.

Kým väčšina automobiliek len veľmi pomaly vylepšuje zabehnutú technológiu, Koenigsegg sa nebojí robiť veci úplne inak. Preto veľmi radi uvidíme niečo z týchto technológii aj v autách, ktoré sú dostupné obyčajným ľuďom. 

 

Zdroj: carthrottle