VW koncom roka 2012 vyhlásil, že chce opäť vyrábať aj lacné autá určené masám a vracia sa k svojim koreňom. Toto rozhodnutie vôbec nebolo prekvapujúce. Konkurencia ako napríklad Renault zažíva úspech s low-cost značkou Dacia a Nissan sa snaží vzkriesiť Datsun. „ĽudovéAuto“ v ponuke nemá ľudové takmer nič. V rámci koncernu sa nájdu značky, ktoré sa tiež kedysi vyznačovali lacnými autami, no dnes to pre nich už rozhodne neplatí. K low-cost by sme mohli s prižmúrenými očami zaradiť napríklad Škodu Rapid alebo Fabiu.

VW údajne trvá na svojich nárokoch na kvalitu a bezpečnosť.

Britský Autocar však získal z vnútra automobilky informácie, ktoré hovoria o tom, že plán na vytvorenie lacnej značky zlyháva. Regulácie dnes vytvárajú na automobily taký tlak, že ísť dole s cenou je možné len v prípade zníženia kvality. Najprísnejšie regulácie sú na trhu v Európe. Tento problém by sa teda dal odstrániť obídením európskych trhov, no touto cestou sa však VW údajne vydať nechce.

 

Koncern teda zatiaľ nedokázal nájsť ten správny pomer medzi cenou a kvalitou. Manažment však údajne trvá na svojich požiadavkách na kvalitu a bezpečnosť. Projekt sa teda dostáva do slepej uličky, no VW ho zatiaľ ešte definitívne nezamietol.

 

V Rusku, Brazílii, Číne alebo v Indii sú požiadavky na nové autá úplne inde ako v západnej a strednej Európe. Prečo potom VW stále trvá na svojej kvalite? Nejde len o výhovorku?

V dohľadnej dobe teda žiadny ľudový VW očakávať nemusíme. Je dosť možné, že nevznikne už nikdy. Automobilka plánovala útok na trhy v Číne, Rusku, Brazílii a v Indii. Obísť však nechcela ani starú dobrú Európu. Zbraňou mali byť MPV, sedan a kombi s cenami od 5 do 10 tisíc eur.

 

Zdroj: autocar.co.uk

Prečítajte si aj:  Fiat a luxusný segment? V Taliansku dostali chuť na samovraždu?