Mercedes A45 AMG používa s súčasnosti najvýkonnejší prepĺňaný 2,0 litrový 4-valec s výkonom 360 k a krútiacim momentom 450 Nm. V budúcnosti chcú ponúknuť viac výkonu a rozhodli sa preskúmať možnosti elektrického turba. Šéf vývoja kompaktov v AMG, Steffen Jastrow povedal, že ak chcú udržať nízke prevádzkové náklady bez toho, aby utrpel výkon, elektrické turbo by mohla byť správna cesta.

Mercedes AMG uvažuje nad elektrickým turbom. Malo by poskytnúť viac výkonu, nižšie prevádzkové náklady a kompaktnejšie rozmery.

„Samozrejme potrebujeme viac výkonu pre novú generáciu áut, ale elektrifikácia ešte neznamená, že musíme použiť elektrický pohon,“ povedal Jastrow. „Autá musia byť rýchlejšie a elektrické turbá sú možnosť. Používame ich aj v motoršporte, ale technológia musí byť zaplatiteľná zákazníkmi.“ Hlavnou výhodou elektrického turba je redukcia turbo diery, ktorá posilní výkon a zlepší spotrebu. Systém je zároveň kompaktnejší ako viacúrovňové prepĺňanie.

Mercedesy triedy A, Mercedes CLA a Mercedes GLA sú jediné, ktoré používajú 2,0 litrový turbo 4-valec s výkonom 360 k. Ak sa AMG rozhodne ísť cestou elektrického turba, prvé auto neuvidíme skôr ako v roku 2017, kedy predstavia novú triedu A.