Po rokoch pôsobenia v „kapotovanej Formule 1“, nemeckom šampionáte DTM sa Mercedes rozhodol po roku 2018 ukončiť pôsobenie v mimoriadne prestížnej sérii. Orientovať sa bude na Formulu E, kde nastúpi ako továrenský tím. Nasleduje tak kroky Audi, ktoré zanechalo ducha vytrvalostnej série WEC na čele s Le Mans a sústredí sa tiež na elektrickú formulu. Mercedes je pritom v DTM najúspešnejšou a zároveň najstálejšou značkou šampionátu.

Doba sa mení, treba sa prispôsobiť

Po roku 2018 uvidíme v DTM iba BMW a Audi. Ak sa niečo za ten čas nezmení. Isté je, že takýto súboj na trati o dva roky neuvidíme.

Formula E začína byť doslova tichý zabijak ostatných motoršportových sérií. Kam udrie najbližšie?

Po zistení tejto správy ma zasiahol hnev na elektrickú sériu. Predsa len potichu zabíja iné motoršportové disciplíny. Lenže po chvíľke zamyslenia som dospel k inému názoru. Spaľovací motor sa už asi nemá kam posunúť. Na druhej strane, elektromotor je, zdá sa, budúcnosť, či chceme, alebo nie. Je iba na svojom vývojovom začiatku a preto je o Formulu E taký záujem, hlavne zo strany automobiliek. Tie chcú vyvíjať motory a dať k ním nálepku „overené na trati“, podobne ako pred rokmi s hybridmi. Je pravdepodobné, že Mercedes nebude posledný, ktorý uprednostní elektrickú sériu, pred inou, tradičnou. Je to zlé? Sčasti.

 

Čo sa stane s ostatnými sériami? Zákaznícke tímy, alebo zmena pravidiel smerom k elektrickému pohonu, alebo k plug-in hybridom (od roku 2020 kategória LMP1). Série ako GT3 (viem, nie je to séria, ale je ich toľko, že by som sa upísal k smrti), GT4, TCR a podobné zamerané iba na továrenskú PODPORU, nie továrenský tím, sú pred úbytkom štartového poľa viac ako zabezpečené. Ale so sériou WTCC a kategóriou LMP1 to vyzerá pomerne zle. Ani účinkovanie samotného Mercedesu v F1 tiež nie je skalopevne isté. Ak uznávajú filozofiu Nica Rosberga, v najlepšom treba skončiť, nikdy neviete, čo si zajtra prečítate v správach...