Keď sa povie elektromobil, tak prvé čo mi príde na myseľ sú nezmyslené nákupné košíky divných tovarov, ktoré na jedno nabitie dôjdu akurát do obchodu a späť. Potom výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo, Tesla Model S. Lenže toto elektrikárom nestačí a už sa tlačia aj do motoršportu. Formula-E začína v septembri, elektrický VW E-UP skončil tretí triede S1 na Československom Autoslalome a aby toho nebolo málo, Mitsubishi MiEV Evolution III zajazdil jeden z najrýchlejších časov na Pikes Peak!

Greg Tracy prekonal s Mitsubishi MiEV Evolution III rekord elektrických vozidiel na Pikes Peak o takmer 40 sekúnd. S časom 9:08,188 vyhral triedu a zaznamenal štvrtý najrýchlejší čas v histórii Pikes Peak!

Nahradí burácanie motorov v budúcnosti bzučanie elektromotorov? Možno, už teraz Greg Tracy s Mitsubishi MiEV Evolution III prekonal rekord v triede modifikovaných elektromobilov na Pikes Peak o takmer 40 sekúnd (pôvodný rekord 9:46,530 držal Nobuhiro Tajima)! V legendárnych pretekoch do vrchu zaostal za absolútnym prvým miestom len 2 sekundy a vybojoval pre Mitsubishi úžasné druhé miesto v celkovom poradí a prvé v triede. Čas 9:08,188 nie je len druhým najlepším tento rok, ale aj štvrtým najrýchlejším aký kedy na Pikes Peak zaznamenali! Krásnu jazdu Tracyho a elektrického Mitsubishi MiEV Evolution III si môžete vychutnať z videa a pohľadu z kokpitu.

Mitsubishi MiEV Evolution III

Vonkajšie rozmery: d = 5190 mm, š = 2000 mm, v = 1485 mm
Druh pohonu: 4WD so 4 motormi
Konfigurácia pohonu: 2 motory vpredu, 2 motory vzadu
Maximálny výkon: 450 kW (112,5 kW x 4 motory)
Kapacita batérie: 50 kWh
Šasi: Oceľový trubkový rám
Karoséria: Karbón
Predné zavesenie: Dvojitý lichobežník
Zadné zavesenie: Dvojitý lichobežník
Predné brzdy: Priemer 380 mm, 6 piestikov
Zadné brzdy: Priemer 330 mm, 4 piestiky
Rozmery pneumatík: 330/680-18
Rozmery diskov: 13J-18
Riadiaci systém: Production i-MiEV ECU with MicroAutoBox*2