BMW 4 (F32) v roku 2013 nahradilo BMW 3 Coupe generácie E92 a automobilka ním zaviedla do praxe novú schému označovania (párne čísla pre kupé a kabriolety a nepárne pre praktickejšie autá, čiže sedany a kombi). Podľa rovnakého kľúča sa v roku 2014 rozdelili aj BMW 1 a BMW 2. Rok po kupé BMW 4 prišiel na trh aj kabriolet a 5-dverové kupé s prívlastkom Gran Coupe. Od tej doby má štvorka na svojom konte 400 000 predaných kusov, no roky aj tak nepustia a prišiel čas na modernizáciu.

BMW 4 dostalo s modernizáciou tuhší podvozok a prišlo o xenónové svetlá. Novým štandardom sú LED diódy!

Keďže je BMW 4 stále veľmi úspešné, zmien nie je veľa. Hlavnou novinkou sú predné svetlá. Automobilka totiž z ponuky úplne vypustila bi-xenónové svetlá a už v základnej verzii ich nahradila LED svetlami. Technológiu LED využívajú nielen hlavné svetlá, ale aj hmlovky. Nové sú aj zadné svetlá a opäť s LED diódami. Okrem toho sa štylistické zmeny dotkli otvorov v prednom nárazníku, spodnej časti zadného nárazníku. BMW 4 s modernizáciou dostalo aj dve nové farby, Snapper Rocks Blue a Sunset Orange. Nuž a pre každú z modelových línií Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport pripravila automobilka aj jeden nový dizajn diskov kolies.

Zmeny sú však nielen optické. Technici totiž zapracovali aj na podvozku a zmenili jeho naladenie. Po modernizácii má teda BMW 4 tuhší podvozok, no automobilka tvrdí, že okrem športovejších jazdných vlastností si zachovalo aj svoju komfortnú stránku.

 

Kupé a kabriolet BMW 4 sú k dispozícii v troch benzínových a troch dízlových verziách. Všetky motory pochádzajú z rodiny motorov BMW EfficientDynamics a sú vybavené technológiou BMW TwinPower Turbo. Modely 420i a 430i majú pod kapotou prepĺňaný 4-valcový dvojliter naladený v slabšej verzii na 135 kW (184 k) a 290 Nm. V silnejšej verzii (model 430i) motor dosahuje výkon 185 kW (252 k) a krútiaci moment 350 Nm. Vrcholom medzi bežnými benzínovými verziami je model 440i. Na jeho pohon slúži prepĺňaný 3,0 litrový 6-valec s výkonom 240 kW (326 k) a krútiacim momentom 450 Nm.

 

Dízlové verzie začínajú s modelom 420d, ktorý poháňa 2,0 litrový 4-valec s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Ponuka dízlov potom pokračuje dvoma verziami s 3,0 litrový 6-valcom pod kapotou. V modeli 430d ponúka 190 kW (258 k) a 560 Nm a v modeli 435d xDrive až 230 kW (313 k) a 630 Nm. Iba pre verziu Gran Coupe je pripravený aj model 418d, v ktorom je dízlový dvojliter naladený na 110 kW (150 k) a 320 Nm.

 

Pri slabších verziách je štandardom 6-stupňová manuálna prevodovka (8-stupňový Steptronic je za príplatok), zatiaľ čo najvýkonnejšie modely už  BMW dodáva iba s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. K dispozícii je samozrejme aj pohon všetkých kolies xDrive.

Modernizovaný je aj informačný systém a navigácia. Vodič si môže jednotlivé okná v menu usporiadať a obsahovo zmeniť, čo by mu malo priniesť intuitívnejšie ovládanie. V BMW 4 môžete navyše mať aj multifunkčný displej namiesto klasických prístrojov pred vodičom. Nuž a v interiéri nájdeme aj nový športový volant a dvojité prešívanie na čalúnení.

Nuž a drobné zmeny sa nevyhli ani BMW M4. Po novom majú už v základnej výbave adaptívne full-LED svetlá. Podobne ako pri bežných verziách, nechýbajú ani nové zadné LED svetlá. K tomu pribudlo pár estetických zmien v interiéri a samozrejme aj tu nová navigácia. Čo sa však techniky týka, zostalo všetko po starom. Veď načo niečo meniť, keď to ako celok funguje výborne.

Zdroj: BMW

TEST: BMW 435I XDRIVE

TEST: BMW 435I XDRIVE

Nápad označovať luxusnejšie a športovejšie modely tradičných BMW párnymi číslami určite nebolo jednoduché ...

17. 03. 2014
JAZDA: BMW M4 COUPÉ

JAZDA: BMW M4 COUPÉ

Patrím medzi tých šťastných ľudí, ktorým sa podarilo posadiť sa za volant BMW M4 Coupé. Čo by som to bol za človeka, ...

10. 07. 2014