Spojené zadné svetlá -  nový podpis Porsche

Dizajnom môžem rovno začať. Štylistika Porsche je najviac citeľná pri pohľade na predné LED svetlá, ktoré evokujú typy 911 a 918. LED technológia svetiel je štandardná a za príplatok môžete získať aj adaptívne svetlá Porsche Dynamic Light System (PDLS). Prepracovaný predný nárazník dodáva autu ešte širší vzhľad. Zásadná zmena, ktorá odlíši facelift od pôvodného Macanu, je zadná časť. V nej vidíme ďalší dizajnový prvok typický pre Porsche, spojené zadné svetlá. Trojdimenzionálny pás má takisto LED technológiu.

Nové farby a obrazovky

Vo výbave pribudli nové položky výbavy. V zmysle napojenia na 911 ponúka športový GT volant. Na ňom môžeme vidieť menič režimov, ktorý dostanete vo výbave Sports Chrono Package. Porsche zvýšilo mieru komfortu pridaním vyhrievaného čelného skla a filtra vzduchu klimatizácie pre alergikov. Do ponuky pribudli dve nové farby. Šedá Crayon a Dolomite Silver Metallic, Mamba Green zelená a oblačikovo modrá Miami Blue. Tá omladenému Macana obzvlášť sedí. 

Porsche Comunnication Managment (PCM) vám poskytne plnú konektivitu medzi vašim smartfónom a autom. Ovládať ho budete cez 11-palcovú Full HD dotykovú obrazovku. Rovnako ako pri Panamere alebo Cayenne si môžete užívateľské rozhranie personalizovať. Výduchy klimatizácie boli takisto predizajnované a teraz, podobne ako pri Touaregu, pod stredovou obrazovkou. Každý Macan má Connect Plus modul. Ten prináša funkcie ako ovládanie hlasom, informácie o premávke v reálnom čase a ktorá je štandardnou časťou online navigácie. S aplikáciou Offoad Precision App si môžete ukladať a analyzovať zážitky z terénu.

Facelift využili technici na pridanie nových asistenčných systémov. Traffic Jam Assist (asistent šoférovania v zápche) rozširuje možnosti adaptívneho tempomatu a zbaví vás otravných posúvaní až do rýchlosti 60 km/h. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Žiadny diesel, minimálne pri uvedení na trh

Decentné úpravy skvelého šasi zaistili ešte vyššiu neutrálnosť aj pri vysokých tempách, pri zachovaní skvelého komfortu. Nezvyčajná vychytávka Macanu ostala, čiže má rozdielne rozmery predných a zadných pneumatík. Samozrejmosťou je inteligentný pohon všetkých štyroch kolies, Porsche Traction Managment. Možnosti personalizácie exteriéru ešte rozšíria nové 20- a 21-palcové disky. Motorovú ponuku zatiaľ nepoznám, ale podľa vyjadrení najvyšších predstaviteľov automobilky môžeme očakávať, že ponuka bude začínať benzínovým štvorvalcovým dvojlitrom a končiť V6 v Macane Turbo. Naftové agregáty v ponuke zatiaľ napriek dobrým predajom nie sú. Zástupca Porsche pre Slovensko Marek Neuwirth však potvrdil, že s modelmi Macan Diesel automobilka predbežne stále počíta a sú súčasťou výrobného plánu, nie však skôr než koncom roka 2018...