Asi každý oceňuje na trati riadne súboje dvere na dvere. Lietanie plastov v tesných súbojoch, súboje na hranici pravidiel. A to je presne ono. Súboje, ktoré sme videli tento víkend v TCR Europe, boli bez akéhokoľvek rešpektu. Piloti sa bez zamyslenia vyrážali z trate, nerešpektovali traťové limity a vyzeralo to skôr ako Rallycross, než okruhové preteky.

Naozaj to neprinášalo žiadne divácke uspokojenie a omnoho viac vyžitia priniesol súboj v úzkych uliciach Monaka, pri Veľkej cene F1. Tam sa Max Verstappen pokúšal predbehnúť Lewisa Hamiltona niekoľkokrát a dokonca aj dotykom. Ale zakaždým si nechali centimetre miesta a bol to ozaj pekný duel. Formula 1 je úplne iný level motoršportu, ale aj v TCR býva veľa pekných súbojov. Tento víkend však akoby väčšinu štartového poľa posadol diabol. A teraz verzia Maťa Homolu.

Smola, ktorá zničila celý víkend

V prvom tréningu Maťo hlavne spoznával trať, keďže na Hockenheimringu jazdil vôbec prvýkrát. Druhý tréning už slúžil viac na dolaďovanie nastavenia a posúvanie brzdných bodov, či dolaďovanie správnej stopy. Jeho časy stačili na 19. a 13. miesto v tréningoch. V sobotu ráno bola na programe kvalifikácia, ktorá v seriáli TCR Europe býva rozdelená do dvoch častí. „Dostal som sa do Q2, ale nemal som už nové pneumatiky, nakoľko som jeden pár „zničil“ ešte v Q1, keď som vyšiel na trať a ku koncu kola sme dostali červenú vlajku. Tým pádom som v druhej „kvalde“ šiel nie na 100 % pneumatikách. Zostávalo mi teda len jedno rýchle kolo, no žiaľ, spravil som v ňom malú chybu. Tam som určite stratil jednu až dve desatiny, čo ma stálo 10. miesto,“ povedal po kvalifikácii Maťo Homola. 10. miesto by znamenalo, že do druhých pretekov víkendu by štartoval z pole position, keďže do nich sa otáča štartové poradie prvých 10 áut z Q2. Štartoval, žiaľ, na priečke s číslom 11, a to v podstate spečatilo jeho víkend.

Deštrukčné derby

Po výbornom štarte však nasledovali preteky plné kontaktov, Maťo vďaka nim stratil niekoľko pozícií a dokonca ho vytlačili až mimo trate. „Dostal som pár dobrých rán, navyše som mal menší problém s brzdami. Musel som tlačiť doslova do podlahy, vďaka čomu sa mi zošmykla noha z pedála a ja som šiel von z trate. Neskôr som trafil niečo na trati a úplne mi roztrhlo pneumatiku,“ dodal po pretekoch Maťo.

Do druhých pretekov šiel Maťo s cieľom čo najlepšie odštartovať a vyhnúť sa kontaktom. Po výbornom štarte sa dostal na 10. miesto, čo bola dobrá východisková pozícia do ďalšej časti pretekov. Žiaľ, hneď tesne pred polovicou prvého kola, destruction derby zo soboty pokračovalo. Dušan Borković to doslova napálil do najpomalšej zákruty okruhu tesne popri Maťovi, ktorý sa mu musel uhnúť, aby nedostal silný náraz na dvere.

Ako opora Borkovićovi poslúžil Paulsen, s ktorým hneď na výjazde zvádzal tvrdé súboje, na čo doplatil Maťo, ktorému nabúrali do prednej časti a došlo k poškodeniu jeho intercoolera, čo viedlo k okamžitej strate výkonu. Ešte v prvom kole musel Maťo s nezvratne poškodeným autom zamieriť do boxov a preteky pre neho skončili. V porovnaní s úspešným víkendom v Maďarsku, tak Maťo z tohto víkendu tak odchádza bez bodov.

„Mieša sa vo mne smútok, frustrácia a hnev, pretože som chcel získať kvalitné body v TOP 10, ale ostatní jazdci idú hlava nehlava. Jasné, drobné kontakty patria k cestovným vozidlám, ale toto už bolo moc,“ neskrýva rozhorčenie Maťo a dodáva: „Je to už za mnou, zmeniť môžem len budúcnosť, preto budem ešte viac motivovaný na dobrý bodový zisk v Spa-Francorchamps o dva týždne, odkiaľ mám výborné skúsenosti a jazdí sa mi tam veľmi dobre. Bezpodmienečne spravím maximum preto, aby som kvalifikáciu dokončil v TOP10, čím budem mať dobrú štartovú pozíciu či už do prvých, alebo druhých pretekov.”

Ako Maťo uviedol na svojom Instagrame, tento víkend ho skôr zdravo na###l. Preto veríme, že na legendárnom okruhu Spa Maťo svoju konkurenciu rozbije v tom pravom zmysle slova a prinesie ďalší pohár. Držíme palce!