Minulý rok vyhral kategóriu elektromobilov Nissan Leaf. Teraz chce dominovať Mitsubishi s i-MiEV Evolution.

Minulý rok vyhral kategóriu elektromobilov Nissan Leaf. Teraz chce dominovať Mitsubishi s i-MiEV Evolution.

Mitsubishi i-MiEV Evolution je oproti svojej predlohe úplne iná liga. Konštrukciu tvorí trubkový rám a karbónové panely karosérie, ktoré vylepšujú aerodynamiku a znižujú hmotnosť. Jeho vzhľad len vzdialene pripomína sériový model. Svedčia o tom aj rozmery. Evolution narástol do dĺžky skoro o jeden meter. Jeho rozmery sú 4341x1900x1339 mm.

Elektrický špeciál poháňajú 3 motory s výkonom 80 kW. Dva z nich sú uložené vzadu a jeden vpredu. Výsledný výkon 240 kW (326 k) berie energiu z 36 kWh batérií. Údaje originálneho i-MiEV v porovnaní s Evolution sú takmer trápne. Výkon 49kW (67 k) a kapacita batérií 16 kWh.

14 minút a 33 sekúnd. To je čas, ktorý chce prekonať 326 koňový i-MiEV Evolution.
Mitsubishi do boja nasadí aj druhý i-MiEV, ktorý sa viac podobá na sériovú verziu.

Mitsubishi do boja nasadí aj druhý i-MiEV, ktorý sa viac podobá na sériovú verziu.

Za volantom namakaného elektromobilu sa predstaví Hiroši Masuoka, šéf tímu Mitsubishi pre tohtoročný Pikes Peak a dvojnásobný víťaz Rallye Paríž-Dakar.

Druhým elektromobilom bude takmer obyčajný i-MiEV. Špeciál dostal nový predný nárazník a bezpečnostné prvky, ako ochrannú klietku a podobne. V technike sa nediali žiadne zmeny. To za volant civilnejšej verzie sa posadí Beccy Gordonová, americká účastníčka offroadových pretekov.

Nissan Leaf zvládol minulý rok takmer 20 kilometrovú trať za 14 minút a 33 sekúnd. To je čas, ktorý chce Mitsubishi prekonať.