Hviezdou večera bol vďaka zisku Pole Position do II. pretekov Jano Strešňák. Je to pohoďák, on tak neprístupne len vyzerá :)
O zázraku hovoriť nemožno. Jano si svoje schopnosti na trati roky piloval. V hale Kart1 Aréna nie je žiaden nováčik. Naopak, patrí do partie prvých, ktorí prepadli čaru motokár spolu s otvorením haly v roku 2012. A možno ešte predtým. To je vlasne jedno. Podstatné je, že ziskom pole position dokázal (spoločne s rovnakým úspechom Tibora Glozneka z marcových pretekov), že "tradičná pódiová partia" troch najlepších tímov nie je neporaziteľná, ani nadľudská, či neomylná.
Vezmime si, napríklad tím GRT. Už v druhých pretekoch im pre zdravotné dôvody chýba špičkový jazdec Matúš Lorinčík. Jeho záujmy na trati zastupujú aktuálne traja rakúšania, všetko ostrieľaní gokartingoví borci. Napriek tomu v májovom KartCupe smolu. Pre kvalifikáciu získali motokáru, ktorá očividne na špičku nestačila. Vyjazdili si len 4 miesto, čo pri 9 tímoch na trati nebolo nijako povzbudzujúce. Využili nárok na jej výmenu a do pretekov nastúpili s inou. Žiaľ, ukázalo sa, že ani v pretekoch to s novým náradím nešlo oveľa lepšie. Nervozita v tíme sa prejavila aj na skrátenom striedaní, za ktoré museli dostať v tíme GRT penalizáciu Stop and Go. To ich stálo ďalších 6 sekúnd. Prvé preteky skončili
celkovo štvrtí. Práve túto "nepohodu" a motoršportové nešťastie využili jazdci tímu RivalCar. Tento rok sa im prvýkrát podarilo získať miesto v prvej trojke. Za prvú jazdu patrí poklona aj Dušanovi Bizubovi, otcovi oboch známych borcov Kart1 Arény. Napriek veku slušne cez 50 rokov a relatívne malému času strávenému trénovaním dokázal svoch chalanov udržať v hre stratou len jedného miesta. Klesol z vedúcej pozície na druhé miesto. Fakt obdivuhodné. Vydržať medzi na trati medzi dravcami ako Rado Mihálek, či Tibor Gloznek je výkon aj na 5 a nie to ešte 20 minút.
Tento KartCup sa však išiel ako 2 v 1. Čiže hodinové preteky v protismere doplnili hodinové preteky v smere trate. Samozrejme, Aj druhej jazde predchádzala krátka 5 minútová kvalifikácia. A práve v smere truerace zahviezdil ziskom pole position Jano Strešňák. Ohromné prekvapenie a radosť v zápätí striedala nervozita. Udržať pozíciu v nástupe do pretekov bude kľúčové, no zároveň prakticky nemožné. Cieľom bolo udržať sa v sedle lídra prvých 5 minút. Potom by to už mohlo byť ok, tvrdil pred pretekmi. No už v druhom kole, po opakovanom naťukávaní zozadu Tomášom Bizubom taktne posunul pozícu evidentne dravejšiemu jazdcovi. No tu sa to pre AXEL Racing Team nekončilo. Skrátené druhé striedanie znamenalo penalizáciu Stop and Go a výsledné zdržanie v podobe 6 sekúnd posunulo tím na tretie miesto. Tak veľmi chceli byť druhí, že v poslednom kole II. jazdy vyjazdili svoje najrýchlejšie kolo pretekov. Čas 46:56 sa stal najrýchlejším v pretekoch. To nepotrebuje komentár. Súčet výsledkov oboch samostatných pretekov nakoniec priniesol nasledovné výsledné poradie (pod galériou):
V. KartCup 2015
I. miesto Go Baby Go
II. miesto HBRT
III. miesto RivalCar
IV. miesto AXEL Racing
V. miesto GRT team
VI. AST Presskam
VII. ADE Performance
VIII. WrongWay
IX. SISU Racing
KartCup 2015 | ||||||||||||||||
priebežné poradie tímov | ||||||||||||||||
por. | tím | body | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
1 | Go Baby Go | 94 | 17 | 17 | 20 | 20 | 20 | |||||||||
2 | GRT | 84 | 20 | 20 | 17 | 15 | 12 | |||||||||
3 | HBRT | 77 | 15 | 15 | 13 | 17 | 17 | |||||||||
4 | RivalCar | 63 | 12 | 12 | 11 | 13 | 15 | |||||||||
5 | AXEL Racing Team | 55 | 10 | 9 | 12 | 11 | 13 | |||||||||
6 | AST Presskam | 53 | 11 | 10 | 9 | 12 | 11 | |||||||||
7 | Na Hrane | 41 | 13 | 13 | 15 | |||||||||||
8 | Wrong Way | 34 | 7 | 8 | 10 | 9 | ||||||||||
9 | ADE Performance | 33 | 7 | 6 | 4 | 6 | 10 | |||||||||
10 | SISU | 32 | 4 | 5 | 6 | 9 | 8 | |||||||||
10 | KartCup Team | 30 | 7 | 8 | 7 | 8 | ||||||||||
12 | Steps Nitra | 21 | 11 | 10 | ||||||||||||
13 | Karting Arena Team | 12 | 5 | 7 | ||||||||||||
14 | Ferratum Racing | 9 | 9 | |||||||||||||
15 | Scuderia Žilina | 9 | 4 | 5 | ||||||||||||
16 | Ladies | 8 | 8 |