Funkčnosť interiéru okruhového špeciálu je fascinujúca. Na jeho tvorbu nebol použitý ani jediný gram materiálu navyše

Funkčnosť interiéru okruhového špeciálu je fascinujúca. Na jeho tvorbu nebol použitý ani jediný gram materiálu navyše.

Porsche 911 GT3 Cup S ženie 3,6 litrový boxer šesťvalec (pôvodne predstavený v 911 GT3 Cup). Výkon vzrástol o 20 koní na 324 kW (440 k), ktoré dosiahne pri 8000 ot. Maximálny krútiaci moment 430 Nm vrcholí až pri 7250 ot. Maximálne otáčky sú 8400 ot. Vŕtanie a zdvih si aj naďalej zachovávajú úctyhodné hodnoty: 76,4 x 99,98 mm. Nárast výkonu dosiahli vďaka centrálnemu prívodu vzduchu, viacbodovému sekvenčnému vstrekovaniu paliva a riadiacej jednotky motora MS 3.1. Výkon na zadné kolesá prenáša známa šesťstupňová sekvenčná prevodovka a diferenciál s obmedzenou svornosťou 40/60%.

Porsche 911 GT3 Cup S je vylepšenou verziou 911 GT3 Cup. Je širšie, má vyšší výkon, nižšiu hmotnosť a lepšie brzdy.
Výkon 324 kW (440 k) a hmotnosť len 1170 kg. „Esko“ prekonalo Cup vo všetkých dôležitých parametroch

Výkon 324 kW (440 k) a hmotnosť len 1170 kg. „Esko“ prekonalo Cup vo všetkých dôležitých parametroch

Všimnite si prepínač smeroviek a svetiel. Neviem prečo, mne to pripomína ovládač z Felície.

Všimnite si prepínač smeroviek a svetiel. Neviem prečo, mne to pripomína ovládač z Felície.

Šasi 911 GT3 Cup S je vyrobené z galvanizovanej ocele. Cup S oproti štandardnej verzii prešiel aerodynamickými úpravami predného splittera, ktorý poskytuje pre predné kolesá väčší prítlak. Rozšírili aj blatníky, kde sú širšie disky a pneumatiky. Spätné zrkadlá sú z plastu. Vylepšené veľké nastaviteľné zadné krídlo zabezpečuje zvýšený prítlak pre hnanú nápravu. Bezpečnostná 100 litrová benzínová nádrž sa nachádza pod prednou kapotou. Vodič sedí na športovej sedačke z nehorľavého materiálu, do ktorej je prichytený šesťbodovým pásom s možnosťou použitia ochrany krku HANS.

Plne nastaviteľný podvozok dovolí Cup S využívať v širokom spektre podujatí. Porsche má tradične nastaviteľné zadné krídlo a stabilizátory

Plne nastaviteľný podvozok dovolí Cup S využívať v širokom spektre podujatí. Porsche má tradične nastaviteľné zadné krídlo a stabilizátory

Zavesenie predných kolies je štandardne typu McPherson. Porsche ťaží z použitia dvojitých pružín a nastaviteľných stabilizátorov. Riadenie je podporené posilňovačom.
Špeciál stojí na 18 palcových zliatinových diskoch BBS. Brzdy pozostávajú zo šesť a štvorpiestových hliníkových strmeňov a brzdových kotúčov s priemerom 380 a 355 mm. Zadné brzdové kotúče v porovnaní s verziou Cup narástli o 5 mm. Samozrejmosťou je použitie športových brzdových doštičiek.
Porsche 911 GT3 Cup je v porovnaní so svojou dvojičkou s označením „S“ ťažšie o 50 kg. Verzia Cup S váži iba 1 170 kg. Po prepočítaní zistíme, že jeden kilowatt musí spravovať len 3,61 kg hmotnosti stroja.

Porsche svojou siluetou jasne napovedá, do ktorého modelovového radu patrí.

Porsche svojou siluetou jasne napovedá, do ktorého modelovového radu patrí.

Porsche 911 GT3 Cup S

motor: atmosférický šesťvalcový boxer
objem: 3598 cm3
vŕtanie x zdvih: 76,4 x 99.89 mm
výkon: 324 kW (440 k) pri 8000 ot.
krútiaci moment: 430 Nm pri 7250 ot.
litrový výkon: 90 kW/l (122,2 k/l)
pohotovostná hmotnosť: 1 170 kg
výkonová hmotnosť: 3,61 kg/kW
akcelerácia z 0 na 100 km/h: neudávané
max. rýchlosť: neudávané
kombinovaná spotreba: neudávané

Porsche 911 GT3 Cup S

Porsche 911 GT3 Cup S