Najvýkonnejší Peugeot je od teraz hybridné SUV 3008

Najvýkonnejší Peugeot je dnes hybrid, konkrétnejšie plug-in hybridné SUV. Niektoré modely Porsche to tak majú tiež. Rovnako to bude aj v prípade Peugeotu 3008. Plug-in hybridný Peugeot 3008 GT HYBRID4 bude dokonca s rezervou aj najvýkonnejší sériový Peugeot súčasnosti. Ako je to možnéČo sa stalo s modelom Peugeot 308 GTi?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Kde sú tie časy, keď Peugeot vyrábal legendy ako 405 MI16, T16, 306 GTI-6 alebo 205 GTI. Donedávna bol v ponuke aj hothatch 308 GTI s max. výkonom 270 k, ale aj ten pred časom potichu vypadol z ponuky. A tak Peugeot predstavil najvýkonnejší sériový model 3008 GT HYBRID4, ktorý už z názvu prezrádza elektrifikáciu a pohon všetkých kolies. Prvenstvo by mu patrilo aj tak, pretože tu sa výkon spaľovacieho motora kombinuje (nie priamo zratúva) s výkonom elektromotora. 

Označenie HYBRID4 znamená pohon 4x4

Novinka má mať systémový výkon 220 kW (299 k), čím sa zaradí na špičku ponuky. Spaľovací motor 1,6 Puretech má 147 kW (200 k) a je skombinovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Na prednej náprave je elektromotor s 81 kW (110 k) a na zadnej s 83 kW (112 k). A toto je veru veľmi zaujímavé. Tento hybrid má tri hnacie motory. Na 100 km/h automobil zrýchli za 5,9 sekundy. Dych to dnes asi nikomu nevyrazí, toto však nie je náhrada za GTi.

Na elektriku prejde do 60 km a nabitý je za necelé 2 hodiny

Teraz však k elektrike. Na tú dokáže 3008 GT HYBRID4 prejsť maximálne 59 km, kapacita akumulátora je 13,2 kWh. Nabitie do plne bude v prípade Wallboxu trvať hodinu a 45 minút. Keďže sa bude jednať o jedinú štvorkolku v ponuke 3008, môže to znamenať aj zvýšenie predajov, keďže časť zákazníkov preferovala pohon 4x4, ktorý PSA v ponuke nemá. Automobilka tiež spomína, že napriek prítomnosti druhého elektromotora vzadu zostane objem batožinového priestoru nad podlahou kufra rovnaký.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V ponuke bude aj predokolka Peugeot 3008 HYBRID

Okrem vrcholnej verzie príde do predaja aj slabší model označovaný ako HYBRID. Ten ponúkne systémový výkon 165 kW (225 k), ktorý bude k dispozícii zo spaľovacieho motora 1,6 Puretech 132 kW (180 k) a elektromotora na prednej náprave s 80 kW (110 k). Opäť tu bude 8-stupňová automatická prevodovka. Obe verzie prídu do predajní od októbra 2019, vo Francúzsku je už k dispozícii HYBRID4 za 53 800 €.

Zdroj foto: Peugeot