Auto upúta pozornosť elegantnou športovou siluetou štvordverového kupé. Elektrické kľučky má elegantne ukryté v stĺpikoch zadných dverí. Hlavnou zmenou je plug-in hybridný pohon (PHEV), ktorý kombinuje výkon skutočného elektromobilu s pohodlím najnovšej hybridnej technológie.

Vyspelý hybrid piatich generácií

Nová verzia Prius Plug-in Hybrid prezentuje mimoriadnu agilitu. Hybridný pohon piatej generácie umožňuje automobilu dosiahnuť rýchlosť 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy. Tento model predstavuje najrýchlejšiu inkarnáciu v rámci histórie modelu Prius. V motorej sekcii sa nachádza 2,0-litrový motor TNGA s výkonom 152 k (112 kW), ktorý je spojený s predným elektromotorom o výkone 160 k (120 kW). Celkový výkon systému dosahuje 223 k (164 kW), čo predstavuje takmer dvojnásobok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou (122 k/90 kW).

Dôkladné zmeny postihli aj podvozok. Druhá generácia platformy GA-C v rámci architektúry TNGA prispela k zníženej hmotnosti a zvýšenej tuhosti. Tieto zmeny zabezpečujú stabilnú a predvídateľnú jazdu nového modelu Prius. Umiestnením batérie pod zadné sedadlo a posunutím palivovej nádrže nižšie a dopredu v porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa dosiahol nižší ťažiskový bod.

Efektívne hospodárenie paliva s Predictive Efficient Drive

Inovačný hybridný systém novej Prius Plug-in Hybrid je mimoriadne efektívny a dosahuje neuveriteľne nízku spotrebu paliva v rozmedzí 0,5 až 0,7 l/100 km, čo odpovedá mimoriadne nízkym emisiám CO₂ v rámci kombinovaného cyklu v rozpätí 11 až 16 g/km podľa meraní podľa testovacej normy WLTP.

Prius Plug-in Hybrid predstavuje prvý model od Toyoty, ktorý je vybavený novým systémom Predictive Efficient Drive, zameraným na zníženie spotreby paliva. Tento systém automaticky optimalizuje výkon hybridného pohonu na základe predchádzajúcich jázd a štýlu vodiča. Využíva aj údaje z navigačného systému na identifikáciu miest, kde sa často prudko brzdí, a navrhuje skoršie brzdenie na rekuperáciu čo najviac energie. Pri prístupe na diaľnicu alebo do situácií vyžadujúcich väčší výkon prepnutím do hybridného režimu prispôsobuje auto svoju prevádzku. V mestských oblastiach systém automaticky prepína na režim elektrického pohonu (EV) pre bezemisnú a tichú jazdu. S narastajúcim počtom najazdených kilometrov sa systém stáva efektívnejším.

S novou väčšou batériou s kapacitou 13,6 kWh umožňuje Prius Plug-in Hybrid každodenné jazdenie ako elektrický automobil s dojazdom až 86 km, čo eliminuje potrebu spúšťať spaľovací motor denne. Táto batéria tiež umožňuje využívať funkciu Regeneration Boost, pri ktorej elektromotor prispieva k intenzívnejšej rekuperácii energie počas brzdenia. Vodič môže zvoliť jeden zo troch režimov rekuperácie - jemný, stredný a silný - umožňujúc dosiahnuť až 80 % spomalenia bez potreby brzdenia.

Verzia Executive modelu obsahuje štandardne fotovoltaické panely na streche, ktoré predlžujú dojazd v režime EV o ďalších 8,7 km denne. Napriek menšiemu povrchu majú tieto nové solárne panely viac ako 15 % vyššiu účinnosť. Prius Plug-in Hybrid je už dostupný aj na Slovensku a jeho cena sa začína od 44 990 eur.

zdroj: Toyota Slovensko