Nie je tomu tak dávno, čo Alfa Romeo okresala svoje portfólio a v jej ponuke ostali už len dva modely – Giulia a Stelvio. Nedávno však vstúpil do hry nový kompaktný crossover Tonale a práve ten má byť základným pilierom a „nakopnúť“ taliansku značku smerom k lepším výsledkom, ktoré v súčasnej situácii potrebuje ako soľ. S tým súvisí plán Talianov do konca roku 2023 zdvojnásobiť výrobu, píše stránka Motor1.

Na čerstvo vytýčený cieľ Alfy Romeo priamo nadväzuje jej zámer urobiť výraznejší presun od emócií viac k racionalite. Stratégiu značky presne týmito slovami opísal šéf britského zastúpenia Damien Dally. Čo to znamená v praxi? Alfa sa pozerá na preferencie zákazníkov a „poškuľuje“ viac smerom k segmentom, ktoré sú momentálne zákaznícky atraktívne a masovejšie vyhľadávané. Konkrétne chce firma do budúcna viac osloviť napríklad rodiny či zástupkyne nežného pohlavia. „Toto je pre Alfu Romeo výzva, keďže sme vnímani ako športová značka,“ priznal Dally.

Alfa Rome Tonale - model, od ktorého si talianska značka sľubuje do budúcna veľmi veľa.

Ukážkovým príkladom, ktorý zapadá do novej stratégie, je menší crossover. Mal by sa volať Brennero, jeho predaj má odštartovať v roku 2024 a spočiatku by mal byť dostupný len hybridnou technikou. Model s čisto batériovým pohonom by podľa očakávaní mal nasledovať v roku 2025. V roku 2027 sa má pritom Alfa Romeo rozlúčiť so spaľovacími motormi nadobro.

Na jednej strane hovorí Alfa o posune smerom k obyčajným a tým pádom i viac vyhľadávaným autám, na strane druhej ale zdôrazňuje, že v portfóliu ponechá aj model Giulia. „Sedany sú súčasťou toho, o čom Alfa Romeo vždy bola. Trh sa môže odvrátiť od sedanov viac alebo mene, ale my v ne ale stále veríme,“ vysvetlil Dally.

zdroj: Motor1