Pri premiére kompaktného SUV Tonale sme začiatkom roka 2022 písali, že Alfa Romeo konečne potrebuje automobil, ktorý značku vytiahne z krízy tým, že sa bude dobre predávať. Konštatujeme to neradi, ale tomuto modelu sa to nepodarilo.

Zo začiatku sa Tonale nepredávalo zle, lenže aktuálne je to bieda. Za prvých šesť mesiacov sa v Európe predalo necelých 9200 kusov, čo predstavuje medziročný pokles viac ako 42 percent! Situácia dokonca zašla tak ďaleko, že koncern Stellantis od konca septembra do 10. októbra zastavil výrobu tohto modelu kvôli nedostatočnému záujmu zákazníkov.

Neobvykle skoro

Možno aj preto prichádza medzigeneračná modernizácia menšieho SUV už tri a pol roka po jeho premiére, čo je skôr, ako býva zvykom, respektíve rýchlejšie, ako sme čakali.

Automobilka si od toho samozrejme sľubuje oživenie záujmu zákazníkov, pričom osloviť ich chce v prvom rade prepracovaným dizajnom. Jeho súčasťou je nová konkávna trojuholníková maska doplnená čiernobielym logom a kompletne nový predný nárazník s už spomínanou centrálne umiestnenou podložkou pre evidenčné číslo.

S novými kolesami väčší rozchod

Predné svetlá sa nezmenili, ale do zvyšku masky teraz prechádzajú plynulejšie, pričom namiesto imitácie pletiva návrhári použili kombináciu horizontálnych lamiel a šesťuholníkového vzoru pripomínajúceho včelie plásty.

A asi by sme nemali zabudnúť na rozšírený zoznam lakov karosérie a nové 19 a 20-palcové disky, ktoré zároveň mierne zvýšili rozchod kolies. Alfa k tomu dodáva, že táto úprava pomohla znížiť náklony karosérie a potláča tiež nedotáčavosť na limite.

Silnejšie i slabšie motory

Ak sa pozriete na obrázky interiéru, do očí vám padne absencia páky voliča automatickej prevodovky. Namiesto nej je na stredovom tuneli otočný ovládač. Ďalšie inovácie sa týkajú predovšetkým nového čalúnenia, konkrétne dvojfarebnej alcantary, kože i látok, ale tiež modifikovaného ambientného osvetlenia.

Po technickej stránke je dôležité spomenúť, že motory prešli na prísnejšiu normu Euro 6E-bis. To okrem iného znamená, že sa konštruktérom podarilo zvýšiť výkon verzie Tonale Ibrida s motorom 1.5 Turbo zo 160 na 175 koní. Diesel ostáva na pôvodnej hranici 130 koní, naopak vrcholné prevedenie Q4 Ibrida Plug-In oslabilo z 280 na 270 koní, ale Alfa Romeo sľubuje plynulejšie prechody medzi elektrickým a hybridným režimom.

Ako novinka vyzerá plug-in hybrid naladený na 190 koní, nejde však o úplne novú motorizáciu. Na niektorých trhoch sa objavila začiatkom minulého roka, v slovenských cenníkoch ju ale nenájdete. Tak uvidíme, či sa v nich objaví po facelifte.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Alfa Romeo