Koľko poznáte vznetových áut s výkonom viac ako 350 koní, ktoré sa dokážu rozbehnúť na vyššie uvedenú rýchlosť a navyše majú priemernú uvádzanú spotrebu len 6,9 litra nafty na 100 kilometrov? Veľa ich asi nebude, že? Ale poďme na to pekne poporiadku...

Alpina až od trojky s typovým označením E90 predstavuje spolu s benzínovou verziou aj vyledený diesel. Zatiaľ čo prvé autá mali štvorvalec, nasledovníci vždy vychádzali z najvýkonnejšieho šesťvalca. A keďže od generácie F30 má kupé navyše aj samotné písmeno v závislosti na karosérii (kupé, kabrio a Gran Coupé), tak aj Alpina D4 S prichádza ako sesterský model Alpiny D3 S.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Z doterajšej štvorky kupé ani kabrioletu Alpina zatiaľ svoj derivát nepredstavila, musí nám preto stačiť úprava modelu Gran Coupé. Aktuálna novinka D4 S GC technicky vychádza z D3 S sedan či kombi Touring.

Dve turbá a 355 koní

Trojlitrový radový vznetový šesťvalec s dvojicou turbodúchadiel ponúka 261 kW (355 koní) a maximálny krútiaci moment až 730 newtonmetrov. Spojený je výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF a poháňa obe nápravy. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h toto auto zvládne aj pri vysokej pohotovostnej hmotnosti 2020 kg za 4,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 270 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Alpina D4 S má samozrejme odlišný predný nárazník, charakteristické 20-palcové disky a bohatšiu sériovú výbavu. V interiéri sú sedadlá či volant čalúnené v typických farbách automobilky, odlišný je tiež prístrojový štít a nemôže chýbať ani plaketa s poradovým číslom.

Posledným údajom je cena. Tá začína na nemeckom trhu na čiastke 79 700 eur. BMW 4 Gran Coupé zatiaľ výkonnú verziu M440d neponúka, ale bežné kupé s ňou začína na 72 300 eur. Rozdiel je teda skutočne malý, ak k tomu pripočítame aj cenový rozdiel v karosérii či exkluzivite.

Zdroj: Alpina