Do roku 2023 má síce BMW v pláne priniesť na trh 25 elektrifikovaných áut. Z toho viac ako polovica má byť výlučne elektrická. Znamená to koniec bavorských radových šesťvalcov? Nemyslím si a podobne to vidí aj šéf vývoja Klaus Fröhlich. V rozhovore pre Automotive News prezradil, že spaľovacie motory v autách tak skoro určite neskončia. A bude ich ešte dlho väčšina.

25 nových elektrifikovaných modelov by malo znamenať 30 % všetkých modelov. Ale stále tu máme zvyšných 70 %, ktoré budú výlučne poháňané vznetovým alebo zážihovým motorom.

Tiež prezradil, že vznetové motory budú držať v ponuke minimálne 20 rokov, zážihové ešte o dekádu dlhšie. Aj keď nastáva rozmach elektromobilov, niektoré trhy stále zotrvajú verné spaľovacím motorom. Príkladom je napríklad Rusko, Čína alebo aj USA. Elektromobily zažijú rozmach na západnom a východnom pobreží, ale v strede krajiny budú stále dominovať spaľovacie motory.

Fröhlich doplnil, že aj keď elektromobily jazdia primárne s nulovými emisiami, tie sekundárne sú tu stále. Tiež náklady na výrobu majú vyššie ako konvenčné vozidlá. Suroviny použité na výrobu akumulátorov budú postupne rásť na cene, keďže bude po nich väčší dopyt. Nakoniec doplnil, že určite sa postupne rozlúčime s 1,5-litrovým trojvalcovým dieselom, ale aj technicky zaujímavým štvorturbovým vznetovým šesťvalcom vo verzii 50d. O V12 sme písali, prežije minimálne túto generáciu 7-mičky, tá ďalšia je už otázna.

Zdroj: carscoops.com