Najpravdepodobnejšia je výroba luxusného sedanu, ku ktorej sa prikláňa aj šéf Bugatti. „Moje srdce stále bije pre toto auto, pretože máme niekoľko revolučných nápadov, ktoré si ešte nikto nedovolil dať do výroby,“ hovorí Durheimer.
Bugatti Galibier

Vývoj modelu Galibier zastavila automobilka v roku 2013. Namiesto toho vyrobila Chiron.

Žiadne technické detaily ešte nie sú známe, ale špekulácie hovoria o tom, že Galibier bude stáť na špeciálne upravenej platforme MSB od Porsche. Novú architektúru nájdeme v Panamere a v budúcnosti má byť hlavným pilierom značky Bentley. Zdieľanie platformy s masovejším Porsche a Bentley by mohlo udržať náklady na vývoj celkom nízko. Pod kapotou by mohol byť navyše 16 valec. Zatiaľ ale nie je isté, či sa pod prednú kapotou zmestí W16 z Chironu. Výkon motora by mal potom prekračovať hranicu 1000 koní. Galibier bude mať podobnú cenu ako Chiron, teda približne 2,5 milióna eur.

Bugatti Galibier

Galibier má poskytovať absolútny komfort a vysokú prestíž, samozrejme za obrovskú cenu.

Okrem sedanu aj SUV?

O výrobe luxusného sedanu vedenie ešte nerozhodlo. Bugatti však plánuje ďalšie auto. Durheimer prezradil, že momentálne existujú štyri možnosti. Prvým je Galibier a ďalšími sú super-luxusné SUV, luxusný elektromobil alebo superšport s nižšou cenovkou, než Chiron. Najpravdepodobnejšia je výroba luxusného sedanu, ku ktorej sa prikláňa aj šéf Bugatti. „Moje srdce stále bije pre toto auto, pretože máme niekoľko revolučných nápadov, ktoré si ešte nikto nedovolil dať do výroby,“ hovorí Durheimer.


„Mám niekoľko technologických nápadov pre ďalšie auto, pre Galibier, ktorými som sa riadil už keď som pracoval pre Bugatti po prvýkrát. Stále chodím po autosalónoch a kontrolujem, čo mi povie luxusný segment. Nie iba z pohľadu luxusu, ale aj technológií,“ upresňuje Durheimer.


Všetko teda naznačuje tomu, že Galibier bude ďalším autom so znakom Bugatti. Napriek tomu, že sériová výroba Chironu ešte ani len nezačala, luxusný sedan nemá prísť do výroby počas životného cyklu Chironu. Najskôr teda skončí výroba hyperšportu a až potom príde Galibier.


Zdroj: drive