Citroën sa symbolicky vracia k svojim počiatkom. Nové logo je v podstate len decentnou reinterpretáciou pôvodnej značky z roku 1919, ktorá mala predstavovať otlačok šípovitého ozubenia ohraničeného oválom.

Táto zmena korporátnej (podnikovej) identity sa čoskoro stane súčasťou firemnej komunikácie automobilky, objaví sa v tlačových materiáloch a samozrejme tiež v predajniach po celom svete. Díleri z tejto komplexnej prestavby imidžu asi radosť mať nebudú, sú to pre nich náklady naviac, Citroën sa tým ale snaží naznačiť, že vstupuje do novej éry.

„Otvárame pravdepodobne najviac vzrušujúcu kapitolu 103-ročnej slávnej histórie a nastal ten správny čas, aby Citroën prijal moderný, súčasný nový vzhľad,“ oznámil generálny riaditeľ značky Vincent Cobée.

„Naša nová identita je elegantným symbolom pokroku, našich zákazníkov fyzicky presúvame v odvážnych, pokrokových vozidlách, ktoré spochybňujú tradičné pravidlá,“ dodal Cobée formálne, pričom zdôraznil hlavne elektrický pohon, ktorý by mal byť vďaka Citroën „dostupnejší, pohodlnejší a príjemnejší“.

Čo presne chcel svojimi slovami šéf francúzskej firmy povedať, by mal už onedlho odhaliť úplne nový koncept (predpokladáme, že elektromobilu), ktorý by mal Citroën predstaviť už v najbližších dňoch a fyzicky ho ukáže už čoskoro v rámci nadchádzajúceho parížskeho autosalóna.

Francúzi pripomínajú, že sa prepracované logo začne postupne objavovať na nových produktoch i štúdiách od polovice roka 2023, v tejto chvíli však nie je jasné, či sa to bude týkať aj súčasných modelov alebo len úplných noviniek.

zdroj: Citroën, Stellantis