Ochrana dospelých

Ak budeme ignorovať zopár hodnôt v žltom (teda stále bezpečnom) poli, Cupra až na jednu jedinú výnimku dosiahla pri ochrane dospelých vynikajúce výsledky.

Výborne obstála pri extrémne náročných bočných nárazových testoch a jediné stratené body idú na konto figuríny sediacej vzadu pri náraze na pevnú bariéru. Senzory na tomto mieste zaznamenali hraničné hodnoty preťaženia kvôli vyššej kompresii hrudníka. To znamená, že predpínač bezpečnostného pásu pracoval o čosi horlivejšie, než mal. V každom prípade sa pravdepodobnosť zranenia zásadným spôsobom nezvyšuje, takže Terramar získal v celkovom súčte 89 percent bodov.

Ak namietate, že nad 90 percent by sa vám páčilo viac, pripomíname, že Euro NCAP v rámci týchto konkrétnych testov hodnotí tiež schopnosť áut pohltiť nárazovú energiu druhého vozidla. V tomto ohľade Cupra neexceluje, v každom prípade to na bezpečnosť jej posádky nemá žiadny vplyv.

Ochrana detí

Ani v najmenšom nepochybujeme, že u veľkej časti motoristov ide o ostro sledované dáta. A ak máte rodinu a Terramar zvažujete, chybu jeho nákupom neurobíte. Čisto za ochranu pri nárazoch Cupra berie všetky body, pretože figuríny nezaznamenali ani len zvýšené čísla.

Celkovo dostala novinka 87 percent bodov a strata 13 percent ide len na konto zádržných systémov, pretože prakticky žiadne auto nie je také univerzálne, aby bolo schopné poskytnúť ukotvenie všetkým typom a modelom detských sedačiek.

Ochrana chodcov

Na SUV s pomerne vysokou a tupou prednou časťou dokáže Terramar celkom slušne pohlcovať nárazovú energiu aj v prípade chodcov či cyklistov, teda najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky. Nárazník, svetlá i väčšia časť kapoty je v zelenom poli, aj keď jej okraje sú už tuhšie a tým pádom i nebezpečnejší.

„Obvyklí podozriví (v podobe tuhých predných stĺpikov) nesklamali“ ani tentokrát, ale v tomto smere Cupra nie je o nič horšia ani lepšia ako drvivá väčšina testovaných áut.

Asistenčné systémy

Dve veci Euro NCAP kritizuje. Je to jednak práca systému monitorujúceho únavu, respektíve ospalosť vodiča, ktorý ale nedokáže zaznamenať jeho rozptýlenie. Druhá nedokonalosť sa týka zmeny jazdného pruhu cez dráhu prebiehajúceho motocyklistu, pri ktorom reakcie Cupry neboli ideálne, presnejšie povedané boli nedostatočné.

Celkovo ale Terramar v tejto sekcii berie slušných 82 percent, čo bola ďalšia dostatočne vysoká kvalifikácia na finálnych päť hviezd.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP