Má to byť vôbec najdrahší variant Joggeru na trhu. Jeho cenu zatiaľ nepoznáme, predpokladáme ale, že by mohla štartovať tesne pod hranicou 20 tisíc eur. Nová Dacia za tieto peniaze ponúkne techniku známu z Renaultu Clio, Captur či Arkana, čo znamená, že jeho základom sa stane benzínový atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra.

Táto jednotka má pomerne skromných 91 koní, bude jej však asistovať elektromotor, ktorý ponúkne ďalších 69 koní. Jednoduché sčítane dvoch uvedených čísiel kvôli iným priebehom sily v tomto prípade nefunguje, aliancia Renault ale uvádza systémový výkon 140 koní (možná je i verzia so 145 k) a maximálny krútiaci moment 144 Nm pri 3200 otáčkach za minútu.

S obomi pohonnými jednotkami spolupracuje automatická prevodovka a prídavná batéria s kapacitou len 1,2 kWh. To je ekvivalent ani nie pol litra benzínu, takže dojazd čisto na akumulátor má byť len okolo 4 kilometre. Podstatné je, že sa auto bude rozbiehať výlučne na elektromotor a práve vďaka tomu má mať hybridný Jogger vysokú prevádzkovú efektivitu.

Výkon bude pochopiteľne prenášaný aj naďalej len na prednú nápravu, ak budete chcieť s touto Daciou vyraziť do ľahšieho terénu, spoľahnúť sa môžete maximálne na nepatrne vyššiu svetlú výšku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pokiaľ ide o zvyšok auta, ďalšie veľké zmeny nečakajte. Aj naďalej pôjde o auto s dĺžkou 4547 mm a schopnosťou ponúknuť vám za rozumné peniaze päť až sedem miest na sedenie, veľký vnútorný priestor a slušnú variabilitu s objemom kufra od 708 do 1819 litrov.

zdroj: Dacia