Odteraz si tak už určitú formu elektrifikácie (v tomto prípade miernu, zahŕňajúce napríklad len skoršie vypnutie motora na semaforoch a podobne) budete môcť užívať aj s pohonom na LPG. Dacia do ponuky od júna zaradila Bigster mild hybrid-G 140. Ide o ten istý 1,2-litrový preplňovaný trojvalec s priamym vstrekovaním paliva, ktorý však využíva aj ďalšie nepriame vstrekovače pre LPG v sacom trakte.
Dojazdom prekonáva aj TDI
Výkon motora ostal rovnakých 103 kW (140 koní), rovnako aj krútiaci moment 230 Nm. Dacia však uvádza horšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h, z 9,8 na 10 sekúnd. Obrovským plusom je, že okrem bežnej 50-litrovej benzínovej nádrži je tu zásobník LPG s rovnakým objemom, teda 50 litrov. Čo to pre vodičov znamená, určite tušíte. S obomi plnými nádržami máte akčný rádius okolo 1400 km.
Ďalším prekvapením je cena. Dacia všeobecne zvýhodňuje LPG modely s malým, doslova smiešnym príplatkom v porovnaní s autami len na benzín. A platí to aj v tomto prípade. Rozdiel medzi motorom na benzín a tým aj na LPG je smiešnych 100 eur! To sa pri cenách za LPG vráti v horizonte pár tisíc kilometrov.
Základný Bigster mil-hybrid na LPG začína na 22 090 eur za výbavu Essential. Vyššie stojí Expression, ktorý je o 2000 eur drahší, o ďalšie dve tisícky viac vás vyjde Journey a aj Extreme. Už absolútny základ pritom ponúka manuálnu klímu, zadnú kameru s parkovacími senzormi, tempomat, digitálny displej či 17-palcové disky kolies.
zdroj: Dacia