Nižší, širší a ľahší. To je v skratke nový koncept mladoboleslavskej automobilky ďalej rozvíjajúci myšlienku súťažného automobilu, ktorý nahradzuje obvyklé karbónové panely dielcami vyrobenými z bio-kompozitov.

Športové oddelenie Škoda Motorsport ho vyvinulo v spolupráci s partnerskou firmou Bcomp, ktorá do svojich produktov pridáva ľanové vlákna a podľa všetkého to nie je len preto, aby automobilka mohla tvrdiť, že je eko. V tlačovej správe tvrdí, že „ide o pilotný projekt pre budúce sériové modely“!

Vlákna, len rastlinné

Odľahčené panely sú použité vonku i vnútri, vrátane nárazníkov, blatníkov, strechy, vetrania na streche a mohutného zadného krídla. V interiéri nájdete z bio-kompozitu na palubnej doske, vo výplniach dverí a sú z nich vyrobené tiež opierky nôh pre pilota aj navigátora.

Z ľanových vlákien si Škoda necháva vyrábať tiež technické tkaniny s priemyslovým názvom AmpliTex, ktoré okrem (podľa výrobcu) dobrých tlmiacich vlastností opäť pomáhajú redukovať hmotnosť. Súčtom o spomínaných 316 kg, takže auto na fotkách váži 1946 kg.

Sériový pohon vylepšený samosvormi

Samozrejme chcel výrobca „predať“ tieto nápady v atraktívnom balení, takže nám predstavuje už druhú verziu konceptu súťažného vozidla Enyaq RS Race.

Auto využíva rovnaký sériový pohon so systémovým výkonom 340 koní a identická ostala tiež maximálka 180 kilometrov za hodinu, ale vďaka redukcii váhy sa skrátil čas zrýchlenia z miesta na stovku z 5,5 na 4,6 sekundy.

Konštruktéri znížili podvozok Enyaqu o 70 milimetrov, vpredu ho rozšírili o 72 mm a vzadu dokonca o 116 mm. Podstatné tiež je, že zavesenie využíva športové tlmiče s individuálnym nastavením kompresie i odskoku, karbón-keramické brzdy s 10-piestikovými (!) strmeňmi vpredu a 4-piestikovými vzadu, k tomu je tu hydraulická ručná brzda, ale tiež samosvorný diferenciál na prednej aj zadnej náprave.

Za samozrejmosť potom považujte bezpečnostný rám z chróm-molybdénovej ocele, pretekárske sedadlá Atech so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi či automatický hasiaci systém. Namiesto pôvodného riadenia s premenlivým prevodom má RS Race lineárny prevod s modifikovaným účinkom posilňovača, vtipné však je, že v aute ostal audiosystém Havas, aby aspoň simuloval zvuk súťažného stroja, ktorý v tomto koncepte ostáva zapnutý aj nad 30 km/h.

zdroj: Škoda