Vzhľad a rozmery

Hongguang Mini EV s dĺžkou iba 2917 mm, šírkou 1493 mm, výškou 1621 mm a rázvorom náprav 1940 mm je neuveriteľne kompaktný. Napriek jeho rozmerom je to 4-miestny elektromobil. Keď sa však obsadia všetky sedadlá, na batožinu priestor neostane. Ak chcete skutočne niečo uložiť do kufra, musíte sklopiť zadné sedadlá. Vtedy kufor narastie na 740 litrov. Vzhľad tiež nie je veľmi pútavý. Aj napriek tomu si auto našlo priaznivcov a hneď po predstavení dostal výrobca viac ako 50 000 objednávok!

elektromobily drahé

Nabíjanie a dojazd

Chod vozidla zabezpečuje elektromotor s výkonom 20 kW (27 koní) pripojený k 13,8 kWh akumulátoru. Maximálnu rýchlosť má len 100 km/ h, ale s úctihodným dojazdom až 200 km na nabitie. Celkom dostačujúce parametre na mestské, krátke vzdialenosti nemyslíte?

Kvalita spracovania

Vzhľadom na cenovú reláciu nižšia kvalita prekvapením nie je. Nízku cenu je cítiť a vidieť prakticky všade. Interiér vozidla je prevažne minimalistický s množstvom tvrdých plastov nízkej kvality a digitálnym prístrojovým panelom umiestneným za volantom. Podvozok prednáša všetky nerovnosti do interiéru a sedačky sa za komfortné tiež považovať nedajú. Napriek tomu vyčítať nízku kvalitu vzhľadom na cenu vozidla nie je na mieste. Toto auto je stvorené na krátke trasy mestom, kde to zákazníkom veľmi prekážať nebude.

lacný elektromobil

Čo dostupnosť v Európe? Bez šance, rovnako ako super cena

V prvom rade, aj keby tu do predaja prišiel, na tieto skvelé ceny môžeme určite zabudnúť. Nie len, že sumy narastú o náklady na dovoz cez polovicu planéty, ale významnú položku navýšenia spôsobí dovozné clo, daň a v neposlednom rade, tak, ako je v predaji v Číne, by v EÚ asi neprešiel. Jedine na homologačné výnimky. U nás musí mať každé auto povinne airbagy, podvozkové systémy ako ABS a ESC, napínače bezpečnostných pásov, monitoring tlaku v pneumatikách...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov