Dlhodobý prenájom či rôzne formy operatívneho lízingu nie sú žiadnou horúcou novinkou. Využívajú ich predovšetkým firmy, stále viac týchto produktov však už začína prenikať aj medzi bežné fyzické osoby, ktoré môžu za vopred dohodnutú sumu užívať vozidlo a po uplynutí dohodnutej doby auto jednoducho vrátia, alebo ho vymenia za novšie a prenájom pokračuje ďalej. A práve nastupujúca elektromobilita a vysoké vstupné ceny elektrických áut otvára podobným prenájmom nové dvere. Dacia Spring je toho dôkazom.

Zaplať a užívaj

Médiami preletela správa, že elektrická Dacia Spring bude vo Francúzsku k dispozícii už za veľmi príjemných 12 403 eur. Za touto cenou však hľadajte neprehľadnú sieť všelijakých úľav a dotácií, ktoré sa v opimálnom prípade dostanú až na spomínanú hranicu. Nemá cenu o nej zisťovať viac, na Slovensku totiž platia iné pravidlá, a tak si budeme musieť na cenník pre Slovákov ešte chvíľu počkať. Zaujímavé je však už prvotné členenie modelu Spring podľa účelu použitia. K dispozícii  totiž budú verzie „Standard“ určené pre širokú verejnosť, ďalej verzie „Businnes“ mieriace priamo do podnikových flotíl (nejde pritom len o výbavu, ale aj systém dotácií a úľav) a do tretice verzia „Carsharing“ špeciálne prispôsobená na zdieľanie (pravdepodobne aj s lepšie umývateľným a odolnejším interiérom). V roku 2022 navyše pribudne „nákladná“ verzia N1.

Dacia však rovno predstavila aj cestu, ako sa k autu dostanú motoristi, ktorí na nákup elektrického auta nemajú. Ide o dlhodobý prenájom. V prípade základnej Dacie Spring si fabrika pýta 89 eur/mesiac. Maximálne dĺžka prenájmu sú 4 roky a nájazd limitovaný na 40 000 km (pri max. dĺžke prenájmu to vychádza na 10 000 km/ročne). Čo všetko je v cene prenájmu zahrnuté, neviem (pravdepodobne minimálne pravidelný predpísaný servis), každopádne, ak by sa tento model „financovania“ rozšíril do všetkých európskych krajín, mohla by to byť cesta, ako dostať veľké množstvá elektrických Dacií medzi ľudí. Čo je dobrá správa, ak by sa nimi totiž Dacii takto podarilo významne stiahnuť flotilové emisie, je veľká šanca, že tu s nami ešte dlho zostane nielen Duster 4x4, ale aj pripravovaný ešte väčší crossover s logom Dacie.

zdroj: Dacia